ایتنا- به نظر میرسد که مسئولان شرکت اچتیسی در زمینه فناوری واقعیت مجازی خود نیز با مشکلاتی روبرو هستند زیرا گزارشها حاکی از آن هستند که این محصول از دو رقیب اصلی خود عقب افتاده است.
به نظر میرسد که مسئولان شرکت اچتیسی در زمینه فناوری "واقعیت مجازی" خود نیز با مشکلاتی روبرو هستند زیرا گزارشها حاکی از آن هستند که این شرکت در زمینه این محصول، از دو رقیب اصلی خود عقب افتاده است.
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وبسایت خبری تحلیلی Digitimes، علیرغم آنکه شرکت اچتیسی در زمینه تلفنهای همراه هوشمند در دوران نامطلوبی به سر میبرد، با اینحال یکی از نقطههای امید برای مسئولان این شرکت را میتوان عینک واقعیت مجازی آنها یعنی محصول عینک وایو بهحساب آورد.
حال ظاهرا پیشبینیها در این خصوص هم چندان با واقعیت مطابقت ندارد، زیرا گزارشهای جدید حاکی از آن هستند که این عینک از نظر زمانبندی و حجم عرضه به نسبت رقبای اصلی خود با تاخیر روبرو شده است و این امر موجب نگرانی مسئولان این غول شرق آسیا گشته است.
از نظر کارشناسان بازار،علت اصلی این عدم توفیق را میتوان در مزیت قیمتی دو محصول رقیب یعنی اوکولوس ریفت و سونی وی آر دانست که موجب شدهاند تا اچتیسی وایو با استقبال کمتری از سوی مخاطبان روبرو گردد.
گفتنی است قیمت اوکولوس ریفت در بازار جهانی ۵۰۰ دلار است و این رقم برای پی اس وی آر شرکت سونی به ۴۰۰ دلار کاهش مییابد،با این وجود برای خرید اچتیسی وایو، مشتریان مجبور به پرداخت رقم سنگین ۸۰۰ دلاری خواهند بود که نقطهای شدیدا منفی محسوب میگردد.
به این ترتیب پیشبینی میشود که در پایان سال ۲۰۱۶، تعداد فروش عینکهای واقعیت مجازی سونی به ۱.۵ میلیون عدد برسد و عینکهای واقعیت مجازی اوکولوس ریفت نیز ۶۵۰ هزار عدد فروش داشته باشند. مطابق این پیشبینیها تعداد فروش برای اچتیسی وایو تنها به ۴۵۰ هزار دستگاه میرسد.