ایتنا - بازار چین در سه ماهه سوم سال 2016 بیش از 112 میلیون گوشی را در خود جای داده است.
در فصل سوم سال مالی ۲۰۱۶ بیش از ۱۱۲.۳ میلیون گوشی در بازار چین عرضه شد.
به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، این رقم ۵.۲ درصد بیشتر از فصل قبل و ۵.۸ درصد نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیشتر بوده است.
ساخت و عرضه گوشیهای هوشمند ارزانقیمت و تحریک مشتریان به انتقال از نسل دوم به نسل سوم و چهارم / 3G و 4G دلایلی است که دیجیتایمز در گزارش خود درباره دلایل افزایش رشد عرضه آورده است. همچنین دادن سوبسید به مشتریان از سوی چاینا موبایل، چاینا تلهکم و چاینا یونیکام را باید به این دلایل اضافه کرد.
چاینا موبایل تا آخر فصل مذکور ۴۸۰.۷ میلیون کاربر 4G را در خود جایداده است، درحالیکه این رقم برای چاینا تلهکام ۱۰۷.۵ میلیون و برای چاینا یونیکام نیز ۸۸.۹ میلیون مشترک بوده است.
در این مدت فروشندگان خارجی ۱۷.۱ میلیون گوشی در بازار چین فروختهاند که نسبت به فصل قبل ۲.۸ درصد و نسبت به مدت مشبه سال قبل ۳۶.۷ درصد کاهش را نشان میدهد.
اما کمپانی اوپو ۱۹.۹ درصد، کمپانی ویوو/Vivo ۱۵.۹ درصد، هوآوی بهعنوان سومین کمپانی ۱۲.۱ درصد، شائومی نیز ۶.۳ درصد ردههای اول تا چهارم را در فهرست عرضهکنندگان داخلی برتر گوشی در چین در فصل سوم به خود اختصاص دادند.