ایتنا- قسمت عمده موفقیت فیسبوک به دلیل شدت سختکوشی است که دارد و این پشت کار و تلاش است که این شرکت را به سوی موفقیت بیشتر پیش میبرد.
در سال ۲۰۱۶، فیسبوک قصد دارد برنامهای را پیاده کند که بتواند کنترل جهان را به دست بگیرد، ولی امتناع این شرکت از قبول نقش خود به عنوان یک شرکت رسانهای میتواند مقدمات سقوط و زوال این شرکت را فراهم کند.
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از انگجت، سال ۲۰۱۶، سال بسیار پرمشغلهای برای فیسبوک به شمار میرود. این شرکت، چت بات یا ربات گفتوگو را به مسنجر خود اضافه کرد، اینستاگرام را به عنوان رقیبی برای اسنپ چت (Snapchat) وارد بازار نمود و به رشد و عرضۀ هدست واقعیت مجازی اوکولوس (Oculus) کمک کرد.
با وجود این اتفاقات و اقداماتی که فیسبوک در سطح جهان انجام میداد، داشت به یکی از قدرتمندترین شرکتهای رسانهای جهان تبدیل میشد. نفوذ و تأثیر این شرکت در سطح جهان، حقیقتاً غیرقابل انکار است زیرا بیش از یک میلیارد نفر برای بررسی اخبار به این سایت مراجعه میکنند و این جمعیت واقعاً شگفتانگیز است.
تأثیر فیسبوک بر جهان در سال ۲۰۱۶، با پخش ویدیوهای زنده، تصاویر لحظه به لحظه از انتخابات ریاست جمهوری و اخبار جعلی که منتشر کرد، بیشتر از هر زمان دیگری در گذشته مشهود بود. حتی اگر فیسبوک لایو (Facebook Live)، یک سال بعد از پریسکوپ (Periscope) و میرکت (Meerkat) شروع به کار میکرد، باز هم تا به حال نرمافزار غالب و شاخصی در بین برنامههای ویدیوی زنده موبایل تبدیل میشد.
درست است که بخشی از موفقیت این شرکت به خاطر اسم و رسمی است که طی این سالها برای خود درست کرده، اما قسمت عمده موفقیت فیسبوک به دلیل شدت سختکوشی است که دارد و این پشت کار و تلاش است که این شرکت را به سوی موفقیت بیشتر پیش میبرد.
افراد از روز اول بارگذاری ویدیوهای زنده میتوانند بدون اینکه مجبور باشند نرمافزار خاصی دانلود کنند این ویدیوها را از اپلیکیشن اصلی پخش و مشاهده کنند. از طرفی فیسبوک باید خیلی خوب و دقیق، مراقبت سایتهای خبری و شرکتهای رسانهای که از سرویس ویدیو زنده استفاده میکنند، باشد. همین عامل باعث شد که این سرویس، جاذبه بیشتری برای مخاطبان داشته باشد و این سیستم را پر از تبلیغات و مسائل عمومی کند. به همین خاطر هم چند ماه بعد، فیسبوک نظارت خود را بر این سیستم افزایش داد. از همانجا بود که ویدیوهای موجود در فیسبوک لایو، ویروسی شدند.