ایتنا- سامسونگ و اپل، نتوانستند محصول چشمگیری را برای روزهای پایانی سال و برای خریداران سختگیر روانه بازار کنند.
اپل و سامسونگ فرصت خرید کریسمس را از دست دادند
خبرگزاری فارس , 11 دی 1395 ساعت 15:17
ایتنا- سامسونگ و اپل، نتوانستند محصول چشمگیری را برای روزهای پایانی سال و برای خریداران سختگیر روانه بازار کنند.
نبرد اپل و سامسونگ برای افزایش فروش در روزهای پررونق تعطیلات کریسمس چندان ثمربخش نبود و هیچ یک از این دو شرکت نتوانستند سود فراتر از حدانتظاری را از آن خود کنند.
به گزارش ایتنا از فارس به نقل از وال استریت، گزارش موسسه Flurry Analytics وابسته به یاهو در مورد محبوب ترین گوشیها و تبلتهای ۱۹ تا ۲۵ دسامبر سال جاری میلادی نشان میدهد اگر چه اپل و سامسونگ از نظر تعداد گوشیهای فعال شده از رقبایی مانند هواوی و ال.جی و آمازون و موتورولا پیشی گرفته اند، اما شاهد افزایش قابل توجهی در تعداد گوشیهای فعال شده در مقایسه با هفتههای قبل نبودهاند.
تحلیلگران معتقدند این امر ثابت میکند این دو شرکت نتوانستهاند در ماههای اخیر محصولاتی را روانه بازار کنند که مورد توجه خریداران سختگیر قرار بگیرد. آمار Flurry Analytics نشان میدهد درصد گوشیهای فعال شده این دو شرکت به ترتیب ۴۴ و ۲۱ درصد بوده و این رقم نسبت به ۴۹.۱ و ۱۹.۸ درصد گوشی های فعال شده این دو شرکت در بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۱۵ کاهش نشان میدهد.
هر دو شرکت سامسونگ و اپل به علت ظهور رقبای سرسخت در دو سال اخیر مانند هواوی و شیائومی شاهد کاهش سهم خود از بازار گوشی های هوشمند بودهاند و عدم برآورده شدن انتظارات در مورد گوشیهایی مانند آیفون ۷ و گالکسی نوت ۷ هم این روند را تشدید کرده است. انفجار مکرر باتری های گوشی گالکسی نوت ۷ باعث سوءشهرت جدی گوشی یاد شده شد و در نهایت این گوشی از بازارهای جهانی جمع آوری شد.
بر اساس گزارش Flurry سهم هواوی از بازار گوشی های هوشمند تازه فعال شده ۳ درصد است و این رقم در مورد امازون، ال جی، BBK Electronics، شیائومی و لنوو هر یک دو درصد است. در این امار میزان فروش گوشیهای پیکسل محاسبه نشده است.
کد مطلب: 47257
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/47257/اپل-سامسونگ-فرصت-خرید-کریسمس-دست-دادند