فرانسویها از شر ایمیلهای کاری در ساعات غیرکاری خلاص میشوند
ایتنا - با شروع سال 2017 میلادی در فرانسه، کارمندان شرکتها و سازمانها حق دارند ایمیلهای کاری را در خارج از ساعات کاری نادیده بگیرند.
با آغاز سال ۲۰۱۷ میلادی قانون جدیدی در کشور فرانسه اجرایی میشود که به موجب آن کارمندان شرکتها و سازمانها حق دارند ایمیلهای کاری را در خارج از ساعات کاری نادیده بگیرند.
به گزارش ایتنا از فارس به نقل از انگجت، این قانون در مورد شرکتهایی کاربرد دارد که دارای بیش از ۵۰ کارمند هستند و مدیران آنها باید برای ارسال نامههای الکترونیک کاری به کارکنانشان در زمانهایی به غیر از زمانهای اداری با آنها مذاکره کرده و بدین منظور به جمعبندی برسند.
در صورتی که در این زمینه توافقی حاصل شود کارفرما حق مجازات کارمند خود به علت عدم رسیدگی به ایمیلهای کاری در خارج از ساعات اداری را ندارد. حتی در صورتی که دو طرف در این زمینه به توافق نرسند کارفرما باید انتظارات خود در مورد ارسال ایمیلهای کاری در خارج از ساعات اداری را مشخص کند و حریم شخصی کارمندان را به رسمیت بشناسد.
البته این قانون یک تحول اساسی محسوب نمیشود، زیرا پیش از این شرکتهای مختلفی در فرانسه با کارکنانشان در این زمینه به توافق رسیده بودند تا از ارسال ایمیلهای کاری برای آنان در خارج از ساعات اداری خودداری کنند.
شرکتهای فعال در حوزه فناوری از جمله مخالفان اصلی چنین تغییر و تحولی هستند، زیرا بسیاری از آنها باید به صورت ۲۴ ساعته و در ۷ روز هفته پاسخگوی مشتریان خود باشند. اما قانون یاد شده میتواند این امر را دچار چالش کند.