بیش از نصف کاربران ایرانی اینترنت به دنبال سرگرمیاند
ایتنا - تنها ۸ درصد از کاربران ایرانی، در تولید محتوا نقش دارند.
براساس آخرین بررسیهای نظام پایش شاخصهای ارتباطات کشور، ۶۵ درصد کاربران اینترنت در ایران عضو شبکههای اجتماعی هستند و ۵۹ درصد کاربران نیز در اینترنت به دنبال تفریح و سرگرمیاند.
به گزارش ایتنا از مهر، درگاه پایش جامعه اطلاعاتی برمبنای نظام پایش شاخصهای ارتباطات و فناوری اطلاعات و با توجه به نتایج طرح آمارگیری برخورداری خانوارها و استفاده افراد از فناوری اطلاعات و ارتباطات، آخرین وضعیت استفاده از ICT در ایران را تا پایان سال ۹۴ اعلام کرد.
۵۹ درصد کاربران به دنبال تفریح در اینترنت هستند طبق این برآوردها مشخص شد که وضعیت حضور کاربران اینترنت در شبکه های اجتماعی از سال ۹۲ که ۲۰ درصد بوده در پایان سال ۹۴ به ۶۵ درصد افزایش یافته است.
این درحالی است که بررسیها نشان میدهد که ۵۹ درصد کاربران در اینترنت به دنبال تفریح و سرگرمیاند و ۷۱ درصد از این ابزار برای ارتباطات استفاده میکنند.
فقط ۸ درصد کاربران ایرانی در اینترنت محتوا تولید میکنند در راستای فعالیت کاربران اینترنت در ایران مشخص شده است که تنها ۸ درصد کاربران ایرانی به تولید محتوا در فضای مجازی میپردازند.
از این میان ۲ درصد تولیدات محتوا مربوط به نرمافزارهای اینترنت برای ویرایش، ۳ درصد محتوای تولید شده برای مدیریت صفحات شخصی، ۶ درصد محتوای ایجاد شده توسط کاربر شامل متن، عکس ، فیلم و موسیقی و نرم افزار و یک درصد نیز به تولید محتوا در قالب وبلاگ نویسی مربوط می شود.
۱۳ درصد کاربران ایرانی از بانکداری الکترونیکی استفاده میکنند براساس بررسیهای شاخصهای جامعه اطلاعاتی در ایران در خصوص فعالیت کاربران اینترنت مشخص شد که ۱۳ درصد فعالیت کاربران اینترنت در ایران به بانکداری الکترونیکی معطوف است. همچنین ۳۷.۵ درصد از کاربران از خدمات دولت الکترونیک و ۴۲ درصد از تجارت الکترونیک در اینترنت استفاده میکنند.
در همین حال اعلام شده است که ۲ درصد کاربران در فضای اینترنت مشارکت الکترونیکی دارند و ۴.۵ درصد کاربران نیز از خدمات رایانش ابری استفاده میکنند.
۲۷ درصد کاربران اینترنت در ایران بالای ۵۰ سال سن دارند بررسیها نشان میدهد که ۷۴.۷ درصد کاربران اینترنت در ایران در گروه سنی ۲۰ تا ۲۹ سال هستند و این درحالی است که ۲۷.۳ درصد کاربران اینترنت در ایران را گروه سنی ۵۰ تا ۸۹ سال تشکیل میدهند.
در همین حال فاصله جنسیتی بین کاربران اینترنت مرد و زن در ایران ۱.۹ درصد است و فاصله بین کاربران اینترنت شهری و روستایی ۲۵.۵ درصد برآورد میشود.