ایتنا- فیسبوک آزمایش استفاده از تبلیغات در اپلیکیشن پیامرسان خود منسجر را آغاز کرده است.
به گزارش ایتنا از ایسنا به نقل از تککرانچ، فیسبوک میگوید راهاندازی تبلیغات را به عنوان یک «آزمون بسیار کوچک» در استرالیا و تایلند آغاز کرده است. این کار اجازه تبلیغ کسب و کار برروی صفحه اصلی مسنجر را میدهد که حاوی متن و لینک است و زیر گفتوگوهای کاربران ظاهر میشود.
لینک موجود میتواند کاربران را به اقدامات مختلف، مانند کلیک کردن برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کسب و کار و یا ثبتنام برای یک سرویس هدایت کند. این اقدام مشابه فعالیت صفحههای فیسبوک برای تجارت است که میتوانند کاربران را به یک عمل خاص، مانند خرید سایت و یا شروع یک چت منتقل کنند.
در حال حاضر تبلیغات حجم زیادی از فضای صفحه نمایش در صفحه اصلی را اشغال میکنند و این باعث میشود از کاربرپسند بودن مسنجر کاسته شود، زیرا کاربران ناچارند از این تبلیغات بزرگ که به سختی قابل چشمپوشی هستند رد شوند تا از ویژگیهای مسنجر استفاده کنند. البته فیسبوک وعده داده است که تبلیغات حداقل در گفتوگوها ظاهر نشود، مگر اینکه کاربر بخواهد روی آگهی کلیک یا گفتوگویی را با یک برند آغاز کند.
مدیر محصولات فیسبوک در یک بیانیه اعلام کرده است: «کسبوکارها بسیار هیجانزده هستند که میتوانند از پتانسیل پلتفرم مسنجر برای دسترسی به مشتریان خود استفاده کرده و به آنها در خرید و فروش کمک کنند و رضایت مشتریان را افزایش دهند». البته به نظر میرسد اگرچه کسبوکارها از این اقدام رضایت دارند و هیجانزده هستند، اما رضایت کاربران کاهش خواهد یافت.
در حال حاضر حاضر فیسبوک راههای دیگری نیز برای دسترسی کسبوکارها به مشتریان از طریق مسنجر تامین میکند، از جمله تبلیغاتی که در نیوزفید فیسبوک وجود دارد.
مسنجر امروز بیش از یک میلیارد کاربر ماهانه دارد که میتواند با روشهای اینچنینی از طریق تبلیغات با آنها ارتباط برقرار کند. این شرکت همچنین اشاره میکند که مردم ماهانه بیش از یک میلیارد پیام به برندها ارسال میکنند که بدان معناست افراد مایل به مشاهده تبلیغات در مسنجر هستند.
مدتی طولانی است که شایعه شده فیسبوک میخواهد به کسب درآمد بیشتری از طریق تبلیغات مسنجر اقدام کند. البته، این اقدام هنوز در مرحله آزمایش قرار دارد و اگر تعامل بین تبلیغات و کاربران مسنجر کم باشد، فیسبوک ممکن است در به کارگیری و اجرای این تبلیغات تجدید نظر کند.
این شرکت همچنین اظهار کرده است که کاربران میتوانند تبلیغات خاص را با استفاده از منوی موجود در مسنجر پنهان کرده و یا گزارش دهند.
فیسبوک اعلام نکرده است که آیا قصد دارد به استفاده از تبلیغات در مسنجر و گسترش آن در سطح جهان ادامه بدهد یا خیر. این شرکت تنها اظهار کرده که امیدوار است از این آزمون درسهای زیادی بیاموزد.
البته باید توجه داشت که هیچ چیزی رایگان نیست و شبکههای اجتماعی نیاز ناچارند راههایی را برای کسب درآمد و سودآوری از طریق یک میلیارد کاربری که از اپلیکیشن استفاده میکنند بیابند، البته باید امیدوار بود این کار به قیمت تجربه خدماتشان نباشد.