ایتنا - پس از گوگل، اپل یکی از برترین برندهای باارزش دنیا به شمار میآید و سومین برند شناخته دنیا شرکت آمازون است.
در مطالعات و ارزیابی های انجام شده استراتژی مشاوره تجاری موتور جستجوگر گوگل در صدر برندهای باارزش دنیا قرار گرفت .
به گزارش ایتنا از ایرانآنلاین به نقل از ایندیپندنت ، گوگل توانسته سال گذشته ۱۰۹.۵ میلیارد دلار سود کسب کند.
اخبار نشان میدهد پس از گوگل ، اپل یکی از برترین برندهای باارزش دنیا به شمار میآید و سومین برند شناخته دنیا شرکت آمازون است. به عبارتی ارزش پولی نام تجاری گوگل تنها در سال گذشته ۲۴ درصد افزایش یافته است و این برند را به اوج موفقیت خود رسانده است .
ارزیابیهای انجام شده روشن کرد که نام تجاری اپل پس از گوگل در سال گذشته از ۱۴۵.۹ میلیارد دلار به ۱۰۹.۱ میلیارد دلار سقوط کرده و از گوگل عقب افتاده است . متخصصان می گویند گوگل به دلیل موتور جستجوی خود به عنوان هسته اصلی فعالیتهایش درآمد تبلیغاتی هنگفتی به دست آورده است .
" دیوید هایگ " مدیر اجرایی برند گوگل بیان کرد که شرکت اپل سعی دارد تا با توجه به حفظ فن اوری ها، خود را به رقبایش از جمله گوگل نزدیک کند .وی اضافه کرد تکرار محصولات اپل در شکل آیفون های جدید و بازده کم این تولید نشان میدهد که نام اپل به حد اشباع رسیده است .اپل ظرف سه ماه گذشته بازار خوبی نداشته و با وجودیکه گوشی هایش ظرف ۵ سال گذشته بازار جهان را در اختیار داشته است اما در رقابت باسامسونگ در بازارفروش عقب نشینی کرده است .
اما گوکل به خاطر جستجوگرش و فن اوری در اختیار قراردادن فیلم ها در یوتیوپ و ویدوئوهای تبلیغاتی توانسته نام خود را بالاتر از دیگر برندهای جهان قرار دهد .