اسنپ (Snap)، کمپانی مادر اسنپچت، اخیراً به صورت رسمی مستندات مربوط به عرضه اولیه سهام خود را تهیه نموده و اطلاعاتی درباره سرویس پیامرسان محبوب خود منتشر کرده است.
این شرکت که ایوان اشپیگل (Evan Spiegel) مؤسس آن است و یکی از سی و پنج نوآور زیر سی و پنج سال در سال گذشته بوده، به دنبال افزایش سه میلیارد دلاری در یک بهروزرسانی تا سقف بیست و پنج میلیارد دلاری است.
به گزارش
ایتنا از
رایورز به نقل از تکنولوژی ریویو، انتظار میرود در ماه مارس از این نسخه رونمایی شود. چنانچه همه چیز طبق برنامه پیش رود، این بهروزرسانی، بزرگترین فناوری آیپیاو (IPO) پس از فناوری علی بابا در سپتامبر ۲۰۱۴ خواهد بود.
اسنپچت، گل سرسبد این کمپانی، هم اکنون به صورت پایدار باقی مانده است، و بنا به سخن اعلام خود این محصول: «در یک لحظه عکس بگیر، آن را به اشتراک بگذار و ناپدید شدن آن را تماشا کن.»
این نرمافزار در اصل به صورت ابزاری جهت ارتباط یک به یک برای ارسال عکسها و ویدئوهای اضافی طراحی شده بود. پس از آن، کاربران قادر شدند از طریق این برنامه داستانهایی را با افراد یک گروه به اشتراک بگذارند.
شایان ذکر است که بیشتر این محتوا را میشد از طریق آنچه اسنپ آنها را "لنز" مینامد، آراست.
تاکنون این برنامه بیش از یکصد و پنجاه و هشت میلیون کاربر فعال داشته است. اما علیرغم ۴۰۴.۵ میلیون دلار درآمد در سال ۲۰۱۶، حدود ۵۱۴۶۰۰۰۰۰ دلار سرمایه هم از دست رفته است.
درست است که ایجاد درآمد از طریق قرار دادن تبلیغات در داستانها، حامیان مالی بسیاری را در دست نگاه داشته، اما درآمدهای صرف شده بیش از حد سنگین بودهاند.
از نگاه کارشناسان، برنامه اسنپ اگر هم سودآور نباشد، بازهم ایدههایی ارزنده در بر دارد. اما تنها مسئله مهم در این میان این است: آیا افراد و محتوای تولید شده در معرض دیده شدن هستند یا اینکه نگرانند محتوای ارائه شده، موفقیتی زودگذر به نظر برسد؟
این مسئله تا پایان امسال بررسی خواهد شد.