ایتنا - ویزیو بدون جلب رضایت کاربران به مدت دو سال عادات کاربری این افراد را در زمان استفاده و مشاهده تلویزیون های ساخت خود زیر نظر داشته است.
کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا برخوردی جدی با شرکت ویزیو داشته و آن را مجبور به پرداخت ۲.۲ میلیون دلار غرامت به علت جاسوسی از عادات کاربری مالکان تلویزیونهای خود کرده است.
به گزارش ایتنا از فارس به نقل از ورج، این شرکت سازنده تلویزیونهای هوشمند بدون جلب رضایت کاربران به مدت دو سال عادات کاربری این افراد را در زمان استفاده و مشاهده تلویزیونهای ساخت خود زیر نظر داشته است.
این تخلف در مورد خریداران بیش از ۱۱ میلیون تلویزیون ساخت این شرکت اتفاق افتاده است. قابلیت ردگیری عادات کاربران به طور خودکار و در زمان روشن کردن این تلویزیون فعال میشده و این در حالی است که اکثر شرکتهای سازنده تصمیمگیری در این زمینه را به خود خریداران واگذار میکردند.
البته در مدلهای جدیدتر تلویزیونهای هوشمند ویزیو، قابلیت ردگیری خودکار کاربران بهطور پیش فرض خاموش و قطع است. ظاهرا این موضوع از ماهها پیش مورد اعتراض کاربران قرار داشته و حتی در سال ۲۰۱۶ شکایتی با همین موضوع تقدیم دادگاه شده است. اما تصمیمگیری قطعی در مورد آن تا به حال به تعویق افتاده بود.
کارشناسان میگویند این موضوع محدود به تلویزیونهای ویزیو نیست و به احتمال زیاد دیگر شرکتهای سازنده تلویزیونهای هوشمند هم از روشهای دیگری برای جاسوسی از بینندگان استفاده میکنند که ممکن است هنوز اطلاع دقیقی در این زمینه وجود نداشته باشد.