شرکت گوگل در عین ارائه خدمات به انبوه کاربران در گوشه و کنار دنیا، از عرضه سرویسهای گوناگون که باب طبع مشتریان سازمانی و مجموعههای بزرگ باشد نیز غافل نیست.
اخیراً رسانهها اطلاع دادند که گوگل در حال جذب مشتریان سازمانی به سرویسی است که در آینده، راهاندازی خواهد شد و به کارمندان اجازه میدهد اطلاعاتی را که به آن نیاز دارند، از منابع مختلف به دست آورند.
"کلود سرچ" سرویس جدیدی است که به کاربران اجازه میدهد که محتوای مورد نیاز خود را از اطلاعات موجود در ایمیل شرکت، فضای ذخیره سازی ابری و نیز دایرکتوری تهیه کنند.
به گزارش ایتنا از
رایورز به نقل از آی.تی ورلد، مراجعه به دایرکتوری، نه تنها جزئیات تماس همکاران را در اختیار کاربران قرار میدهد، بلکه اطلاعاتی در مورد فایلهای به اشتراک گذاشته شده و رویدادهای تقویم نیز به آنها میدهد. مهمتر از این کاربردها این است که کلود سرچ برای دسترسی کاربران به اطلاعاتی که به آن نیاز دارند و کمک فعالانه به کاربران در این زمینه، ساخته شده است.
زمانی که کاربران از طریق وب یا دستگاه اندرویدی خود، وارد کلود سرچ میشوند، با کارتهایی که برای برجسته کردن فایلهای کلیدی پشتیبانی میشوند، روبرو خواهند شد. این کارتها در هنگام راهاندازی، برای نشان دادن فایلهای مربوط به رویدادهای آینده و فایلهایی که بر اساس ویرایشهای اخیر، نیاز به بررسی دارند، مورد استفاده قرار میگیرد.
دایان گرین (Diane Greene)، رئیس گوگل کلود اظهار داشته که گوگل، در حال ساختن ابزارها و قابلیتهای بیشتری همچون کلود سرچ است و این برنامهها را برای ایجاد کسب و کارهای بزرگتر طراحی میکند.
همچنین ویت اندروز (Whit Andrews)، نایب رئیس گارتنر (Gartner)، اعلام کرده که این سرویس باید شرکتهایی را که مشتری جیسوئیت هستند، به خود جذب کند و بیشتر این دادهها و گردشهای کاری را به مجموعه بهرهوری ابری گوگل بیاورد.
اندروز افزود وقتی رویدادهای تقویم، دادهها و اطلاعات دایرکتوری در کنار هم جمع شود، کلود سرچ میتواند در انجام کارهایی نظیر انتقال دادههای تقویم به گوگل کلندر، به شرکتها کمک کند.
وی همچنین گفت عاملی که میتواند باعث شود ویژگیهای گوگل برای یک کاربر تا این اندازه جذاب تلقی گردد، این است که که بخواهد و بتواند ببیند که در آینده قرار است چه کارهای دیگری صورت گیرد.