شبکه اجتماعی فیسبوک، به تازگی قابلیتهایی به سایت خود افزوده است که میتواند به پر شدن فرصتهای شغلی در شرکتهای مختلف کمک کند.
این شبکه اجتماعی اعلام کرده که شرکتها با استفاده از این قابلیت جدید میتوانند فرصتهای شغلی خود را در قالب یک پست، در سایت قرار دهند. درخواستهایی که کاربران برای قرار گرفتن در این مشاغل ارسال میکنند، نیز در فیسبوک قرار میگیرد.
به نظر کارشناسان این قابلیت فیسبوک، پتانسیلهای بسیار بیشتری برای کاربران این سایت ایجاد مینماید.
به گزارش
ایتنا از
رایورز به نقل از آی.تی ورلد، فیسبوک همچنین در پی آن است که بتواند ارائه درخواست افراد برای این مشاغل را نیز آسان کند.
این شبکه اجتماعی اخیراً در یک پست اعلام کرد: ما میدانیم که پیدا کردن استعدادهای متناسب با هر شغل، یک کار چالش برانگیز است و به عنوان نمونه ۴۰ درصد کسب و کارهای کوچک موجود در ایالات متحده، میگویند که پر کردن موقعیتهای شغلی، کار بسیار دشواری است. تمرکز ما روی این مسئله است که بتوانیم راههای جدیدی برای تعامل بین شرکتها و یک میلیارد کاربری که هر ماه صفحات را میبینند، ایجاد نماییم.
از آنجا که کسب و کارها و مردم، از فیسبوک برای استخدام استفاده میکنند، فیسبوک هم درصدد است تعامل و ارتباطی مناسب بین این فرصتهای شغلی و درخواستها ایجاد کند.
عزرا گاتهیل، تحلیلگر این حوزه اذعان داشت که این کار فیسبوک، یک گام بزرگ به حساب میآید و میتواند به عنوان یک منبع درآمد قابل توجه در نظر گرفته شود.
به نظر این کارشناس، حرکت جدید فیسبوک در زمینه مشاغل و کسب و کار، هیچ تهدیدی برای لینکدین به حساب نمیآید، زیرا لینکدین بر روی افراد دارای سابقه خاص تمرکز میکند و با کار فیسبوک کاملاً متفاوت است. کاری که در فیسبوک انجام میشود، بیشتر بر اساس اختیار افراد است و اگر افراد، یک فرصت شغلی را بپسندند، در آن استخدام میشوند و این کار، با پیدا کردن افراد با سابقه خاص فرق دارد.
پیامد سریع اقدام جدید فیسبوک این است که کسب و کارهای آمریکایی و کانادایی میتوانند فرصتهای شغلی خود را در آن قرار دهند و کاربران نیز قادرند پستهای آنها را مشاهده کرده و داوطلب گردند و در نتیجه، شرکتها و سازمانها به سرعت افراد واجد شرایط را در مشاغل خود به کار بگیرند.