ایتنا - ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت همکاری با برنامه نویسان و توسعهدهندگان هندی را فرصتی مناسب برای مایکروسافت دانست.
مایکروسافت برای افزایش دامنه استفاده از خدمات کلود خود به شرکتهای هندی امید بسته و در ۱۲ ماه گذشته بیش از ۲۰۰۰ مشتری از بین این شرکتها را جذب خود کرده است.
به گزارش ایتنا از فارس، ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت ضمن اعلام این خبر در جریان نشستی در شهر بنگلور هند با حضور مدیران شرکتهای نوپای هندی، همکاری با برنامه نویسان و توسعهدهندگان هندی را فرصتی مناسب برای مایکروسافت دانست.
به گفته وی دو طرف برای همکاریهای بیشتر اطلاعاتی و دیجیتالی آماده هستند و دولت هند در قالب طرحی موسوم به سازوکارهای استفاده از خدمات دیجیتالی و کلود را تسهیل خواهد کرد.
مایکروسافت قصد دارد زیرساختهای خدمات کلود را در هند توسعه دهد و از این طریق پایگاههای داده جامعی از ویژگیهای شهروندان هندی نیز به وجود خواهد امد که برای برنامه ریزیهای آتی اقتصادی و اجتماعی و شهر اقبل استفاده خواهد بود. سرمایهگذاری در حوزه تجارت الکترونیک و فروش آنلاین هم از جمله دیگر برنامههای مایکروسافت در هند اعلام شده است.
ارزش بازار خدمات کلود هند در سال ۲۰۱۶ بالغ بر ۱.۳ میلیارد دلار بوده که در سال ۲۰۱۷ به ۱.۸ میلیارد دلار و در سال ۲۰۲۰ به ۴ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.