ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، در رویدادی که در بانگالور در زمینه استارتآپها برگزار شد، اذعان داشت که کسب و کارهای نوپای هندی در زمینه سرویسهای ابری را هدف قرار داده و در دوازده ماه گذشته، در این کشور به بیش از ۲۰۰۰ مورد در این زمینه برخورده است.
به نظر میرسد یک فرصت بزرگ، پیشِ روی مایکروسافت است. این فرصت طلایی، در حقیقت تعداد زیاد توسعه دهندگانی است که دد حال حاضر سرویسهای خود را در یک پایگاه داده بیومتریک که از اسکن عنبیه چشم و اثر انگشت تشکیل شده است، میسازند.
به گزارش ایتنا از
رایورز به نقل از آی.تی ورلد، یک برنامه دولتی جدید در این کشور تدوین شده که هدف آن تبادل اطلاعات دیجیتال (با نام ایندیا استک) سیستم بیومتریکی به نام ادهار (Aadhaar) است که به عنوان مکانیزم احراز هویت برای انواع سرویسهای ارائه شده توسط بخش خصوصی، اجرا خواهد شد.
هدف مایکروسافت در این بین، این است که برای بسیاری از توسعه دهندگان به منظور ساخت سریع سرویسهایشان، زیرساخت مناسب ابری ارائه دهد.
برای مثال، strides software solutions، برای بانکهای اهدای خون، سیستم احراز هویت ادهار را ارائه میدهد و از آزور مایکروسافت برای سرویسدهی به ۶۵ بانک در شش هفته استفاده میکند. ضمن اینکه ممکن است مایکروسافت در هند، در ارائه احراز هویت ادهار هم نقش داشته باشد.
نادلا با اشاره به همین موضوع، اظهار داشت که من علاقه زیادی به گسترش خدمات شرکت نظیر آفیس ۳۶۵ یا دینامیک ۳۶۵ دارم، چون نقش بسیار مؤثری در توسعه و پیشرفت ایندیا استک داشتند.
او در این رویداد، روی صحنه آمد تا گفتوگویی با ناندان نیلکانی، شخص اول پروژه ادهار داشته باشد.
نادلا در این رویداد همچنین اعلام کرد که یکی از ستارههای خردهفروشی هند به نام فلیپکارت، که پیش از این، از مراکز داده خود استفاده میکرده است، اکنون از آزور به عنوان پلتفرم ابری عمومی استفاده میکند.
گفتنی است مؤسسه گارتنر اخیراً اعلام کرده که ارزش بازار سرویسهای ابری عمومی هند در سال ۲۰۱۶، معادل ۱.۳ میلیارد دلار آمریکا برآورد شده است، ضمن اینکه این عدد امسال تا ۱.۸ میلیارد دلار هم میرسد و در سال ۲۰۲۰،به رقم ۴ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.