شاید سخن گزافی نباشد که بگوییم اولین تجربه خیلی از کاربران از فناوری دنیای "واقعیت مجازی" و گجتهای جذاب این حوزه، با هدست واقعیت مجازی گوگل رقم خورده باشد؛ البته اگر بتوانیم لقب هدست واقعیت مجازی را به این وسیله مقوایی ساده تقریباً غیرجذاب نسبت دهیم و آن را در این دستهبندی جای دهیم.
این شرکت اخیراً طی پستی در وبلاگ خود با برشمردن رقمی بالا (که البته آن را نشان از توانایی بالای خود دانست) اعلام کرد که اپلیکیشنهای کاردبرد، در گوگل پلی، ۱۶۰ میلیون دانلود داشته و ۳۰ مدل کاردبرد، هر کدام بیش از یک میلیون دانلود داشته است.
به گزارش ایتنا از
رایورز به نقل از ورج، این میزان عرضه، احتمالاً شامل هدستهای وی.آری که کاردبردی نیستند اما اپلیکیشن کاردبردی روی آنها اجرا میشود، نمیباشد.
اعداد و ارقامی که بیان شده، نشان دهنده تقاضای بالایی است که برای این هدستهای کاردبردی وجود دارد. گفتنی است که بسیاری از اپلیکیشنهای مذکور، به عنوان ابزار تبلیغاتی، به صورت رایگان در سایت قرار گرفتهاند.
برای مثال، نیویورک تایمز، در سال ۲۰۱۵، یک میلیون از آنها را برای مشترکین خود ارسال کرد و در سال ۲۰۱۶ هم، مجدداً همین کار را تکرار کرد.
اما دانستن دلیل این میزان بالای تقاضا برای این اپلیکیشنها و هدستها، به ویژه بعد از اینکه سونی اعداد جالبی را برای هدست وی.آر پلی استیشن به مراتب گرانتر خود اعلام کرد، بسیار جالب خواهد بود.
شاهکار کاردبردی گوگل در ژانویه ۲۰۱۶، با عرضه پنج میلیون هدست، رونمایی شد. علاوه بر این، گوگل از چند اپلیکیشن واقعیت مجازی و افزوده جدید خبر داد. همچنین به زودی یک اپلیکیشن ویدئویی از شرکت پخش اسکای عرضه میشود که ویدئوهای ۳۶۰ درجه، ارائه خواهد داد. سه اپلیکیشن جدید نیز برای پلتفرم واقعیت افزوده تانگو ارائه خواهد شد.
سه اپلیکیشن مذکور، سیمز، چلسی کیکر و دبلیو.اس.جی اِی.آر است.
شایان ذکر است که هیچیک از این اپلیکیشنها، اپلیکیشن عحیب و غریبی محسوب نمی شود، بلکه صرفاً حاکی از وجود سرمایهگذاری پیوسته و تدریجی در حوزه وی.آر و اِی.آر می باشد. به همین خاطر باید تا عرضه اپلیکیشنها و هدستهای وی.آر خارقالعاده منتظر بمانیم.