بررسی تغییر رفتار انسان در آخرالزمان از روی گیم پرطرفدار کرهای
ایتنا - بهغیراز معدود کاربرانی که به قتل و جنایت بیشتر سوق پیداکردند، اغلب گیمرها به قتل یا رفتار ضداجتماعی متوسل نشدند!
وضعیت آخرالزمانی بهشدت ذهن برخی از دانشمندان را به خود مشغول کرده است.
به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، بهطورمعمول، پایان جهان با سناریوهای شورش، غارت و هرجومرج تصویرسازی شده است و این ذهنیت از فرهنگ موجود سینمایی اقتباسشده است که شاید ربطی هم به دنیای واقعی ما نداشته باشد.
به همین دلیل دانشمندان برای همانندسازی وضعیت آخرالزمانی با واقعیات، دست به تحقیق جدید دراینباره زدهاند.
آنها ۲۷۰ میلیون واکنش ثبتشده بر اساس بازی آخرالزمانی کرهای به نام ArchAge که توسط دهها میلیون نفر (به صورت MMO) بازی میشود را مورد آنالیز قرار داده و به نتایج جالب توجهی نیز دست پیداکردهاند.
کاربران میدانند در پایان نسخه بتا، دیتایشان از بین میرود و به همین خاطر دانشمندان بر آن شدهاند تا تغییر رفتار کاربران را بر اساس این بازی آنالیز کنند.
در این تحقیق آمده است: بهغیراز معدود کاربرانی که به قتل و جنایت بیشتر سوق پیداکردند، اغلب گیمرها به قتل یا رفتار ضداجتماعی متوسل نشدند!
«جِرِمی بلکبرن» یکی از محققان میگوید مردم خود را غرق نکرده و تنها در مورد آینده نگرانی خود را ابراز کردند و در بخشهای عمدهای از گیم، کاربران برای رسیدن به پیشرفت، به دیگران سنگاندازی نکرده و برای رسیدن بهپایان مأموریت تعیینشده با دوستان خود چت کرده (دوستی بهجای دشمنی) و دست به مراوده اجتماعی زدند.
محققان قبول دارند که اینیک مکاشفه در دنیای واقعی است که البته باید محدودیتهای یک گیم ویدئویی را به آن افزود و ۱۰۰ درصد نمیتوان آن را به سایر مردم تعمیم داد. البته آنها تأکید میکنند که سادهانگارانه است که تکتک رفتارها را با واقعیات جهان یکسان دانست اما ازآنجاییکه مردم پول و زمان صرف این بازی میکنند میتوان برخی پیامدها آن را به دنیای واقعی تعمیم داد.