ایتنا- هوش مصنوعی و رباتهای سخنگو (چتبات)، یکی از موضوعات داغ کسب و کار است. اما کاربران از اینکه هوش مصنوعی را وارد زندگی روزانه خود کنند، چه احساسی دارند؟
دو سوم کاربران نمیدانند که از هوش مصنوعی استفاده میکنند
5 فروردين 1396 ساعت 11:57
ایتنا- هوش مصنوعی و رباتهای سخنگو (چتبات)، یکی از موضوعات داغ کسب و کار است. اما کاربران از اینکه هوش مصنوعی را وارد زندگی روزانه خود کنند، چه احساسی دارند؟
این روزها، مردم در تکاپوی استفاده از هوش مصنوعی و در تلاش برای به کار گرفتن دستیاران دیجیتال در زندگی خود روزمره هستند. البته کاربران در این میان، واقعاً نمیدانند که این فناوریهای جدید، چه تأثیری بر زندگی روزمره آنها خواهد گذاشت و به همین خاطر هم کمی سردرگم شدهاند.
واقعیت این است که هوش مصنوعی، به اغلب فعالیتهای ما وسعت میدهد. ما در تمام زندگی خود، از هوش مصنوعی استفاده میکنیم، مثلاً در کار و تفریح، هنگام استفاده از یک اپلیکیشن برای روشن کردن لامپ، صحبت کردن با گوگل هوم یا آمازون الکسا یا نوشتن ایمیلهای بهتر از هوش مصنوعی کمک میگیریم.
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی نت، شرکتهای بزرگی چون گوگل، آی.بی.ام، یاهو، سیلزفورس و اینتل، در این زمینه پیشگام بودهاند و حتی توییتر، ایبی و مایکروسافت نیز برای اینکه بهترین بازیگر در زمینه هوش مصنوعی باشند، با هم رقابت میکنند.
در همین زمینه، "هاباسپات" که یک شرکت بازاریابی درونگراست، طی یک تحقیق، تمایل مشتری به سمت هوش مصنوعی و رباتهای سخنگو را بررسی کرده و نظرسنجی خود در این زمینه را منتشر نموده است.
کد مطلب: 48437
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/48437/دو-سوم-کاربران-نمی-دانند-هوش-مصنوعی-استفاده-می-کنند