ایتنا- سازمان نظام صنفی رایانهای، نحوه شکایات شرکتهای فناوری اطلاعات را در زمینه مناقصات دولتی اعلام کرد.
نحوه شکایت شرکتهای فناوری اطلاعات از مناقصات دولتی اعلام شد
خبرگزاری مهر , 21 فروردين 1396 ساعت 9:18
ایتنا- سازمان نظام صنفی رایانهای، نحوه شکایات شرکتهای فناوری اطلاعات را در زمینه مناقصات دولتی اعلام کرد.
اصغر رضانژاد دبیر سازمان نظام صنفی رایانهای تهران با بیان اینکه شرکتهای فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات می توانند شکایات خود در زمینه مناقصات دولتی را به «هیئت رسیدگی به شکایات قانون برگزاری مناقصات» اعلام کنند، اظهار داشت: قانون اساسنامه این هیات به عنوان یک هیات فرا وزارتخانه ای، در راستای اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی، با عنوان لایحه در سال ۱۳۸۸ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و با تایید شورای نگهبان ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: این هیات، مسئولیت رسیدگی به شکایات و اختلافات موجود در برگزاری مناقصات دولتی را برعهده دارد. شرکتهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز مانند سایر بخشهای صنعت و اقتصاد می توانند شکایات خود در زمینه برگزاری مناقصات دولتی را به این هیات برای رسیدگی و پیگیری اعلام کنند.
دبیر سازمان نظام صنفی رایانهای تهران درخصوص موضوع فعالیت این هیات توضیح داد: هیئت رسیدگی به شکایات قانون برگزاری مناقصات، بـه منظور رسیدگی به دعـاوی میان مناقصهگر و منـاقصهگزار مربـوط به اجراء نشدن هر یک از مواد قانون برگزاری مناقصات، در مرکز کشور و هر یک از استان ها تشکیل میشود.
رضانژاد گفت: ترکیب اعضای هیئت مرکزی برای رسیدگی به شکایات قانون برگزاری مناقصات شامل معاون ذیربط سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور، نماینده وزیر یا رئیس سازمان ذیربط در سطح معاون، معاون وزارت امور اقتصادی و دارایی و خزانهداری کل، معاون حقوقی رئیس جمهور و یک نفر قاضی مجرب با معرفی رئیس قوه قضائیه و نماینده تشکل صنفی مربوط با توجه به نوع مناقصه میشود.
وی افزود: با توجه به حضور نماینده سازمان نظام صنفی رایانهای در ترکیب این هیات، اعضای این سازمان میتوانند مراتب اعتراض و شکایات خود را طی مکاتبهای اعلام کنند.
دبیر سازمان نظام صنفی رایانهای تهران با اشاره به مهلت مقرر طرح شکایات در این هیات گفت: مطابق قانون اساسنامه، مراجعه به هیات منوط به این است که مناقصهگر ابتدا در قالب ماده (۲۵) قانون برگزاری مناقصات، اعتراض مکتوب خود را به بالاترین مقام دستگاه مناقصهگزار تسلیم کرده باشد و پس از رسیدگی و دریافت جوابیه کماکان به اعتراض خود باقی باشد یا اینکه به رغم انقضای مهلت پانزده روز کاری برای پاسخگویی دستگاه، پاسخی دریافت نکرده باشد.
رضانژاد با تاکید براینکه معترض ۱۰ روز کاری از زمان دریافت جوابیه یا از زمان انقضای مهلت ۱۵ روزه و عدم دریافت جوابیه، برای مراجعه به هیئت مهلت دارد، خاطرنشان کرد: شرکتهای فناوری اطلاعات می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سازمان نظام صنفی رایانهای مراجعه کنند.
کد مطلب: 48578
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/48578/نحوه-شکایت-شرکت-های-فناوری-اطلاعات-مناقصات-دولتی-اعلام