فیلتر شبکههای اجتماعی هم حواس دانشآموزان آمریکایی را جمع نکرد
ایتنا - اکثر دانشآموزان کلاسهای درس را کسلکننده، خستگیآور و استرس آور دانستهاند.
چهار مدرسه در ایالت ویسکانسین آمریکا با بلوکه کردن شبکههای اجتماعی تلاش کردند کیفیت آموزش دانشآموزان را ارتقا دهند، اما این کار هم مشکلات آموزشی را حل نکرد.
به گزارش ایتنا از فارس، مسئولان این مدارس با اجرای یک برنامه آزمایشی دسترسی به ۳۴ برنامه و نرم افزار را که عمدتا برای دسترسی به شبکههای اجتماعی مورد استفاده قرار میگیرند، بلوکه کردند. با این کار دانش آموزان در محیط مدرسه قادر به استفاده از برنامههای یاد شده تا آخرین روز سال تحصیلی نخواهند بود.
اما بررسیها نشان میدهد که دانشآموزان حتی بعد از فارغ شدن از استفاده دائمی از این شبکههای اجتماعی باز هم نتوانستهاند حواس و ذهن خود را به ارتقای کیفیت تحصیل معطوف کنند.
اگر چه بسیاری از کارشناسان و معلمان شبکههای اجتماعی را عامل حواس پرتی دانشاموزان میدانند، اما ظاهرا تنها این شبکهها نیستند که باعث کاهش کیفیت آموزشی در مدارس میشوند و باید در این زمینه به مسائل دیگری هم توجه داشت.
به نظر میرسد همگام نبودن نظام آموزشی آمریکا با تحولات اجتماعی و آموزشی و علمی یکی از عوامل اصلی افت کیفیت تحصیلی در این کشور باشد. بر اساس یک بررسی که در سال ۲۰۱۴ در این کشور انجام شده، ۸۲ درصد از دانش اموزان گفتهاند اغلب در کلاسهای درس احساس خستگی و کسالت میکنند و تحقیق دیگری نشان داده که اکثر دانشآموزان کلاسهای درس را کسلکننده، خستگیآور و استرس آور دانستهاند.