کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جراحی در واقعیت مجازی

7 مرداد 1396 ساعت 19:02

ایتنا- واقعیت مجازی می‌تواند به پزشکان کارآموز این احساس را بدهد که گویی دارند روی بیماران واقعی جراحی انجام می‌دهند.




یک کسب و کار نوپای بریتانیایی، با استفاده از هدست‌های هولولنز و سخت‌افزار در دسترس توانسته تجربه اتاق عمل را از نو برای پزشکان کارآموز خلق کند. واقعیت مجازی، اغلب به عنوان راهی برای خلق جهان‌های فانتزی به مشتریان عرضه می‌شود ولی می‌توان از آن به عنوان راهی موثر برای کسب مهارت آموزشی که به دست آوردن آنها در دنیای واقعی مشکل است نیز مورد استفاده قرار گیرد.


به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از زد.دی نت، باید همواره تربیت پزشکان فردا را جدی گرفت. برای مثال، کیس وسترن که یکی از دانشگاه‌های ایالات متحده است، در حال حاضر اعلام کرده است قصد دارد که با آزمایشگاه‌های آناتومی و اجساد موجود در آن خداحافظی کند و در عوض، دانشجویان پزشکی را با سیستم واقعیت مختلط هولولنز مایکروسافت آموزش دهد.
مطابق برنامه‌های این دانشگاه، پزشکان مشتاق می‌توانند هدست‌های هولولنز را بپوشند و لایه‌های مختلف بدن از جمله پوست، ماهیچه، عروق خونی و غیره را به صورت سه بعدی ببینند.


اما یک شرکت بریتانیایی، یک گام هم فراتر رفته است و می‌کوشد تا جنبه‌های عملی جراحی در محیط واقعیت مجازی را نیز خلق کند و به دانشجویان این امکان را بدهد که بتوانند هنگام دست زدن به بدن انسان، حس یک بدن واقعی را تجربه کنند.

فاندامنتال وی.آر که در لندن و گیلدفورد قرار گرفته است، المان لمسی را به واقعیت مجازی افزوده است تا به پزشکان این امکان را بدهد که بدون آزمایش مهارت‌هایشان روی یک بدن واقعی، آموزش‌های لازم را کسب نمایند.

این سیستم، هدست هولولنز و نرم‌افزار این شرکت را با یک قلم متصل به یک بازوی مکانیکی استاندارد ترکیب می‌نماید. این قلم در جهان واقعیت مجازی و برای فردی که هدست را پوشیده است، به صورت یک سرنگ به نظر می‌رسد و با زدن یک دکمه در دنیای واقعی، این سرنگ خالی و با زدن یک دکمه دیگر، پر می‌شود.
وقتی قلم در دنیای واقعی حرکت داده می‌شود، سرنگ در شبیه‌سازی حرکت ‌می‌کند و وقتی با بدن بیمار تماس پیدا می‌کند، همان مقاومت به قلم و از قلم به انسان منتقل می‌شود.
 


کد مطلب: 49129

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/49129/جراحی-واقعیت-مجازی

ايتنا
  https://www.itna.ir