۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۹

حذف قبوض کاغذی تلفن ثابت

صورتحساب‌ها یک‌ماهه می‌شوند
ایتنا- داوود زارعیان: اگر کیفیت سرویس‌های مخابراتی پایین‌تر از حد مطلوب بود، به مشتریان خسارت پرداخت می‌کنیم.
حذف قبوض کاغذی تلفن ثابت


معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران با اشاره به اعلام صورت حساب قبض یک‌ماهه از مرداد و حذف قبوض کاغذی تلفن ثابت تا پایان سال، از مشوق‌هایی برای کسانی که قبض خود را بدون صورت‌حساب و به صورت مستقیم پرداخت می‌کنند خبر داد.


داوود زارعیان با اشاره به اقدامات مخابرات در حوزه خدمات به مشتریان، گفت: تعیین کیفیت برای همه سرویس‌های مخابراتی از جمله این اقدامات است. بدین ترتیب که ما برای خدمات شاخص کیفیت تعریف می‌کنیم و اگر کیفیت پایین‌تر از حد مطلوب بود، به مشتریان خسارت پرداخت می‌کنیم.

وی تجمیع دفاتر امور مشترکین را یکی دیگر از خدمات مخابرات دانست و افزود: ما قصد داریم به صورت موازی دو کار انجام دهیم. بدین ترتیب که مراجعه به یک مکانی خاص در همه کشور حذف شود و در همه نقاط سرویس دهد. همچنین اکنون ۱۲۰ مرکز در تهران داریم. به همین دلیل مراکز امور مشترکان را محدود خواهیم کرد تا سرویس‌ها به صورت تجمیع شده وجود داشته باشد.

صورت‌حساب یک‌ماهه و حذف قبوض کاغذی تلفن ثابت
معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران با تاکید بر خدماتی برای جلب رضایت مشتریان به ویژه در حوزه تلفن ثابت، گفت: اعلام صورت حساب قبض یک‌ماهه یکی از اقدامات است و از ماه مرداد صورت حساب یک‌ماهه خواهیم داشت. حذف قبوض کاغذی در یک فرآیند هشت ماهه در کشور نیز از اقدامات دیگر است. افزایش کانال‌های ارسال و دریافت صورت حساب از اکنون شروع شده بدین ترتیب تا آخر سال قبض کاغذی حذف می‌شود.

پرداخت مستقیم با همکاری بانک
زارعیان پرداخت مستقیم (direct debit) را از دیگر سرویس‌های پرداخت دانست و اظهار کرد: کسانی که در بانک حساب دارند می‌توانند با بانک قرارداد بسته تا بدون دریافت صورت حساب قبض، بانکشان آن را به صورت مستقیم پرداخت کند. برای این کار مشوق‌هایی نیز از طرف مخابرات و بانک برای مشتریان در نظر گرفته شده تا انگیزه یافته و دیگر نیازمند قبض تلفن نباشند.

وی با تاکید بر دیجیتال‌سازی و ساده‌سازی به عنوان دیگر خدمات مخابرات، گفت: دیجیتال‌سازی به این ترتیب است که رفت و آمد مردم حذف شده و همه سرویس‌های مخابرات تا پایان سال به صورت عملیاتی دیجیتالی شود. همچنین ما به دنبال این هستیم هر آنچه مشتری را معطل می‌کند، حذف کنیم و ساده‌سازی بنیادین به صورت اساسی و حذف پرونده‌های کاغذی از برنامه‌های ماست، زیرا این پرونده‌ها جای زیادی را اشغال می‌کنند در صورتی که مراجعه به آنها بسیار کم است.

بی‌عدالتی در حق تلفن ثابت
معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران با اشاره به تعرفه تلفن ثابت، اظهار کرد: در حوزه تعرفه‌گذاری تلفن ثابت یک ظلم تاریخی و بی‌عدالتی رخ داده است. در صورتی که مردم برای تلفن همراه دقیقه‌ای ۶۰ تومان پول می‌دهند، این هزینه برای تلفن ثابت چهار تومان است اما با آن مشکل دارند، در حالی که ایجاد و نگهداری تلفن ثابت دشوارتر است. بنابراین باید توجه داشت برای تلفن ثابت گرانی اتفاق نمی‌افتد اما مسوولان ارتباطاتی کشور اگر بخواهند به توسعه ارتباطات فکر کنند باید حداقل‌ها را در نظر بگیرند.

زارعیان در ادامه با بیان این که باید نگرش تغییر کند زیرا اگر می‌خواهیم سرویس‌های خوب داشته باشیم مردم باید حداقل هزینه را پرداخت کنند، افزود: به دلیل تفکری که جا افتاده مردم تصور می‌کنند که هزینه تلفن ثابت گران است. در صورتی که تلفن ثابت در ایران تقریبا رایگان است. همچنین ۷۰ درصد مکالمات تلفن همراه زیر یک دقیقه است و چهار تومان هزینه دارد در صورتی که در همراه از همان لحظه اول ۳۰ تومان هزینه خواهد داشت.

اخطار پرداخت به جای قطع تلفن
وی در پاسخ به ابهامی که در خصوص اخطار به مشترکان پرمصرف تلفن ثابت داده می‌شود، گفت: مصوبه ۲۰۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات این است که اگر صورت حساب خط اعتباری ثابت به ۲۰ هزار تومان و خط دائمی به ۳۰ هزار تومان رسید، خط باید قطع شود. با وجود این ما در چنین شرایطی تلفن‌ها را قطع نمی‌کنیم و به مشترکان اخطار می‌دهیم تا به پرداخت قبض خود اقدام کنند.

معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران با اشاره به بسته‌های ترکیبی و تاکید به ایجاد این بسته‌ها، اظهار کرد: اکنون مخابرات بسته‌هایی شامل صوت و دیتا، صوت و دیتا و سرویس ابری، صوت و ADSL و سرویس ابری و تلویزیون اینترنتی دارد. همچنین در حال مذاکره با سرویس سیار برای اضافه شدن این بسته‌های ترکیبی هستیم.

زارعیان همچنین درخصوص رقابت با شرکت‌های FCP‌ در راستای واگذاری تلفن روی فضای ابری توضیح داد: ما در حال حاضر واگذاری تلفن ثابت روی فضای ابری را شروع کردیم و تاکنون ۳۰۰۰ واگذاری انجام داده‌ایم. البته در مکان‌هایی که از نظر اقتصادی به صرفه باشد همین شبکه فعلی را گسترش می‌دهیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی سرویس تانوما توسط مخابرات، اظهار کرد: در تهران همه مناطق و در کشور نیز ۱۰ استان به این سرویس مجهز هستند. همچنین در تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان واگذاری داشته‌ایم. تاکنون نزدیک به ۷۰۰۰ واگذاری در تهران انجام شده است و تانوما به صورت جدی از اول مهرماه آغاز می‌شود.
کد مطلب: 49694
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
واقعا برای هر دقیقه 4 تومن میگیرید؟ میشه بفرمایید چطور قبض ما برای 10 تا تماس داخل استانی حداکثر 3 دقیقه ای 17000 تومن شده؟ روی کاغذ 4 تومنه، در عمل از تلفن همراه خیلی گرونتر حساب میکنید. لطفا مارو نفهم فرض نکنید.