جدول وضعیت شکایت مردم از کم فروشی اپراتورها در سال 95 اعلام شد
ایتنا- سرپرست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جدول تعداد شکایات درج شده در سامانه ۱۹۵ به تفکیک اپراتورهای همراه و ثابت در خصوص کم فروشی اینترنت در سال ۹۵ را اعلام کرد.
حسین فلاح جوشقانی گفت: حدود ۳.۹ درصد از مجموع شکایتهای ثبت شده در سامانه ۱۹۵ در سال ۹۵ در حوزه تلفن همراه و ۸.۷ درصد در حوزه ثابت و به طور میانگین در هر دو حوزه حدود ۷ درصد مربوط به ارائه خدمات اینترنت بوده و در چهار بخش تحویل ترافیک کمتر از مقدار فروخته شده، تحویل سرعت کمتر از قرارداد، گرانفروشی و تعرفه خدمات در این سامانه ثبت شده است.
وی با اشاره به اینکه تمامی شکایات ثبت شده در سامانه به صورت دقیق بررسی و پاسخ لازم ارائه شده است، افزود: با وجود اینکه ۷ درصد از شکایتهای ثبت شده مربوط به کمفروشی در خدمات اینترنت است با این حال این تعداد شکایات نیز زیاد بوده و حائز اهمیت بوده و باید در کنار نظارت جدی رگولاتوری، اطلاعرسانی کافی درباره استفاده از خدمات این حوزه و روشهای جلوگیری از سوء استفادههای احتمالی، از سوی اپراتورها به مردم ارایه شود.
فلاح جوشقانی تصریح کرد: ساماندهی وضعیت فروش بستههای اینترنتی و کمفروشی خدمات، تدوین نظام تعرفهای مناسب برای خدمات ثابت، تدوین ضوابط لازم برای حمایت از OTTها و اپلیکیشنها و ساماندهی دکلها از اولویتهای وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است که در دستور کار رگولاتوری نیز قرار گرفته است.
سرپرست رگولاتوری از ارائه آمار شکایات مربوط به ۵ ماهه سال ۹۶ در روزهای آتی خبر داد.
جدول تعداد شکایات درج شده در سامانه ۱۹۵ به تفکیک اپراتورهائی که بیش از ۲۰ شکایت در مورد کم فروشی در خدمات اینترنت داشتهاند در این لینک آمده است.
شرکت مخابرات ایران در میان کم فروشان اینترنت ثابت با ۸۶۵ شکایت مقام اول کم فروشی رو کسب کرده. تعداد کل شکایتها از مخابرات ۹۷۸۴ است که در میان 11 شرکت بالاترین تعداد است. کاربران مدتها است نسبت به کم فروشی مخابرات و ناپدید شدن غیر عادی حجم اینترنتشان معترضند و خود من هم بارها اینجا در این باره کامنت نوشته ام اما هیچ کس تا به حال برخوردی با این شرکت نکرده. مطمئنا تا برخورد قطعی صورت نگیره، تا جریمه نشه لزومی نمیبینه دست از حق خوری برداره.
من وقتی دیدم اینطور حجم اینترنتم بدون اینکه استفاده کرده باشم کم میشه شخصی رو فرستادم قراردادم رو با مخابرات فسخ کنه تا از جای دیگه ای سرویس بگیرم، کارمند مخابرات با عصبانیت به اون شخص گفته بود دفعه دیگه برای گرفتن اینترنت اینجا نمیای! در این حد بی ادب و بی نزاکت.