ایتنا- کلید موفقیت کلانداده، تمرکز صحیح طرحها و ابتکارات در مسیری است که سازمانهای مختلف به آن نیاز دارند.
فرهنگ، اتوماسیون و سرویس؛ کلیدهای موفقیت کلانداده
20 شهريور 1396 ساعت 16:54
ایتنا- کلید موفقیت کلانداده، تمرکز صحیح طرحها و ابتکارات در مسیری است که سازمانهای مختلف به آن نیاز دارند.
دادههای بزرگ یا کلان داده، معمولاً به مجموعهای از دادهها اطلاق میشود که اندازه آنها فراتر از حدی است که با نرمافزارهای معمول بتوان آنها را در یک زمان معقول اخذ، دقیقسازی، مدیریت و پردازش کرد.
مفهوم «اندازه» در دادههای بزرگ به طور مستمر در حال تغییر بوده و به مرور بزرگتر میشود. دادههای بزرگ، مجموعهای از تکنیکها و تاکتیکهایی است که نیازمند شکل جدیدی از یکپارچگی هستند تا بتوانند ارزشهای بزرگی را که در مجموعههای بزرگ، وسیع، پیچیده و متنوع داده پنهان شدهاند، آشکار سازند.
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از تکپروریسرچ، برای بررسی و رسیدن به یک دید کلی از کلان داده، اخیراً با سامیت نایهاوان، مدیرعامل و رئیس شرکت اینفوگیکس -که به صورت تخصصی در زمینه یکپارچه سازی دادهها فعالیت دارد-مصاحبهای انجام شده است.
وی گفت: «تقریباً تمامی مشتریانی که به من مراجعه میکنند، در بحث کلان داده ابتکار عمل دارند و پروژههای بسیاری را با سرعت و سرمایه فراوان آغاز کردهاند، اما معمولاً پیشرفت پروژه و ارزشی که از این سرمایهگذاری کسب میکنند، به هیچ وجه مناسب نیست و انتظارات آنها را برآورده نمیکند.»
شرکتهای متخصص داده در برخی از موارد با مشتریان خود صحبت میکنند و از آنها میخواهند که ایرادات خود را اصلاح کنند. از جمله این ایرادات میتوان به ترکیبی از حاکمیت داده، تهیه داده، سلف سرویس و استقرار دادههای کوچکتر اشاره کرد. در حالی که اکثر شرکتها، عمده تمرکز خود را روی مسئله محیط ذخیرهسازی میگذارند. این محیط ذخیرهسازی، هدوپ نام دارد.
کد مطلب: 50089
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/50089/فرهنگ-اتوماسیون-سرویس-کلیدهای-موفقیت-کلان-داده