به گزارش
ایتنا از ایسنا، برای استفاده از خدمات غیرحضوری عضویت در سایت شرکت مخابرات الزامی بوده و لازم است مشترک پس از ثبت نام در سایت با مراجعه به یکی از دفاتر مخابراتی نزدیک محل سکونت خود برای احراز هویت و فعالسازی شناسه کاربری و رمز عبور خود اقدام کند.
پس از انجام این مرحله مشترک میتواند از خدمات مختلف به شکل غیرحضوری بهرهمند شود از جمله خدماتی که می توان به شکل غیرحضوری از آنها استفاده کرد، میتوان به ثبت نام تلفن ثابت و پیگیری آن، ارائه ریز مکالمات تلفنهای بینشهری، بینالملل، هوشمند و همراه تلفن و البرز، برقراری یا قطع سرویسهای ویژه، ارائهی خدمات بررسی امکانات تغییر مکان، اعلام تلفن به ۱۱۸ یا عدم اعلام آن، بستن صفر دوم و باز کردن آن، کشف مزاحمت تلفنی، تفویض شماره تلفن، اصلاح نشانی محل نصب تلفن، قطع یا وصل به درخواست مشترک، ارائه سرویس ADCL، دریافت رمز ۱۸۱۸، ارسال پیامک، اعلام خرابی تلفن، صدور قبض المثنی و ارائهی ریزمکالمات سرویس هوشمند اشاره کرد.
همچنین ارائه برخی خدمات غیرحضوری نیز در مخابرات استان تهران وجود دارد که استفاده از آنها نیاز به عضویت در این سایت ندارد. خرید و پیگیری کارت اعتباری IN، صدور قبض المثنی و ثبتنام و پیگیری ADSL از جمله این موارد است.
نکته دیگر آنکه برای ثبتنام کاربران در سایت مخابرات استان تهران لازم است مشترک اطلاعات مورد نیاز از جمله نام، نام خانوادگی، جنسیت، نام پدر، تابعیت، تاریخ تولد، شماره شناسنامه/ گذرنامه، محل صدور، کد ملی و کد پشتی خود را در یکی از دفاتر مخابراتی اعلام کند.
البته این اطلاعات مربوط به مشترکان حقیقی است و برای کاربران حقوقی اطلاعاتی از جمله نام شرکت، تاریخ ثبت، شماره ثبت شرکت، محل صدور و نوع مشترک مورد نیاز است.