اپلیکیشن شازم که به منظور تشخیص خودکار موسیقی و نام و نشانی خواننده آهنگها توسط کاربران استفاده میشود، محبوبیت بسیاری در میان کاربران گوشیهایی با سیستم عامل اندروید و iOS دارد.
به گزارش ایتنا از ایسنا، شرکت اپل در تلاش است مالکیت اپلیکیشن محبوب تشخیص موسیقی شازم را با قیمت ۴۰۰ میلیون دلار در اختیار بگیرد. اپل با این کار میخواهد این اپلیکیشن را با سیستم عامل و گوشیهای آیفون خود یک پارچه و هماهنگتر کند تا کاربران گوشیهای هوشمند آیفون بتوانند از امکانات و قابلیتهای جدید و منحصر بفرد آن لذت ببرند و بدین ترتیب با رقبای قدرتمند خود نیز به رقابت بپردازد.
اپلیکیشن شازم نرم افزاری است که توانایی تشخیص موسیقی هنگام پخش را دارد و به کاربران اجازه می دهد از نام خواننده و اطلاعات دقیق آهنگ و موسیقی در حال پخش مطلع شوند. این اپلیکیشن از زمانی که در سال ۲۰۰۹ عرضه شد، علاوه بر این که به یکی از محبوبترین و پرطرفدارترین اپلیکیشنهای موبایل تبدیل شد، تاکنون بیش از ۱ میلیارد بار توسط کاربران دانلود و نصب شده است.
بنظر میرسد از زمانی که گوگل در گوشیهای جدید خود، پیکسل ۲، اپلیکیشن مشابهی را توسعه داده، اپل نیز به فکر افتاده است که شازم را تصاحب کند و آن را مخصوص گوشیهای آیفون کند.
ریچ ریلی - مدیر عامل شرکت شازم - پیش از این نیز در مصاحبه و گفتوگوهای خود اعلام کرده بود که شازم قصد دارد به یکی از شرکتهای بزرگتر تعلق پیدا کند.
با اینکه هنوز سخنگویان شرکتهای شازم و اپل در این باره اظهار نظر قطعی و نهایی نکرده و گزارشهای بدست آمده را رسما تایید نکرده اند، اما منابع نزدیک و آگاه همچنان از احتمال بالای نهایی شدن قرارداد مذکور در هفته جاری سخن می گویند.
بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، شرکت شازم در سال گذشته میلادی ۲۰۱۶، شاهد رشد ۱۰ درصدی در درآمدهای حاصل از دانلود اپلیکیشن خود بوده است. شازم همچنین بیش از ۱ میلیون کلیک در روز دارد که میتواند منفعت بزرگی برای اپل به شمار بیاید.
البته لازم به ذکر است که مبلغ ۴۰۰ میلیون دلاری پیشنهادی اپل بسیار کمتر از ارزش سرمایه گزاری در شازم است و ارزش سهام این شرکت هم اکنون حدود یک میلیارد دلار قیمت دارد.
شرکت شازم که هم اکنون در شهر لندن مستقر است، سال گذشته میلادی را با درآمد ۵۰ میلیون دلاری به پایان رسانید.