هنگامی که صحبت از کاربرد فناوری هوش مصنوعی در بازاریابی به میان میآید، نگاهها به سمت پردازش مؤثر دادههای کلان، استفاده از آنها برای پیشبینی، کمک به بازاریابان، صرفهجویی در زمان یا جلوگیری از انجام امور تکراری معطوف میشود.
در حال حاضر، هوش مصنوعی در اتوماسیون و اتخاذ تصمیمات بهتر بازاریابی به ما کمک میکند. این فناوری قادر است کارهای تحلیلی پیچیده را به سادگی انجام دهد.
به گزارش ایتنا از رایورز هوش مصنوعی به هوشی گفته میشود که یک ماشین در شرایط مختلف از خود نشان میدهد. به عبارت دیگر، هوش مصنوعی به سیستمهایی گفته میشود که میتوانند واکنشهایی مشابه رفتارهای هوشمند انسانی از جمله درک شرایط پیچیده، شبیهسازی فرایندهای تفکری و شیوههای استدلالی انسانی و پاسخ موفق به آنها، یادگیری و توانایی کسب دانش و استدلال برای حل مسائل را داشته باشند.
کاربران میتوانند با استفاده از این فناوری، پیشبینیهای خود را انجام داده و مسائل پیچیده را تجزیه و تحلیل کنند.
همچنین یکی از کاربردهای اصلی هوش مصنوعی برای بسیاری از بازاریابان، پیشبینی تمایل خرید در بازدیدکنندگان وبسایت است. میدانیم که مغز انسان میتواند کارهای خلاقانه انجام دهد. یادگیری عمیق، عملکردی مشابه مغز انسان دارد و هوش مصنوعی نیز میتواند خلاقانه عمل کند.
هوش مصنوعی میتواند به خلق و آفرینش مسائل هنری کمک کند.
برنامههای موبایلی فراوانی وجود دارد که در دسترس کاربران است و میتواند نقش یک هوش مصنوعی هنری را ایفا کند. Pikazo یکی از همین برنامههاست که از شبکه عصبی عمیق برای آفرینش هنر بهره میگیرد.
با استفاده از هوش مصنوعی و همین برنامهها میتوان ابزار بازاریابی مناسبی در اختیار داشت و مشتریان راغب را به سمت محصولات جذب نمود.
بکارگیری دادههای شرکتهای شریک در الگوریتمهای دستهبندیکننده و استفاده از نتایج آن در یک “سیستم تجربه معمول” یکی از کاربردهای روبهرشد هوش مصنوعی است. شرکتهایی مثل AgilOne با یادگیری از رفتارهای کاربران، امکان بهینهسازی ایمیل و نظرات وبسایتها را برای بازاریابها فراهم نموده است.