پس از آنکه حق فروش محصولات غول تکنولوژی نوکیا توسط شرکت فنلاندی HMD خریداری شد، حالا این شرکت توانسته است میزان فروش گوشیهای هوشمند نوکیا را به طور قابل ملاحظهای افزایش دهد و آن را از خطر ورشکستگی برهاند.
به گزارش
ایتنا از ایسنا، شرکت فنلاندی اچ.ام.دی (HMD) که حدود یک سال پیش برند نوکیا و حق فروش محصولات این غول تکنولوژی را خریداری کرد، توانسته است در سه ماهه پایانی سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی حدود ۴.۱۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند نوکیا را به بازارهای جهانی عرضه کند که این خود خبر بسیار خوشایندی برای این غول تکنولوژی قدیمی به شمار میآید چراکه برای مدتها نوکیا قادر نبود میزان فروش موفقیتآمیزی را به خود اختصاص داده و در عرصه رقابت تنگاتنگی که میان سازندگان گوشی های اندروید و iOS در گرفته بود، به خوبی به رقابت بپردازد.
بنابراین میتوان پیشبینی کرد که گوشیهای هوشمند نوکیا بار دیگر بازگشتی پیروزمندانه به بازار گوشیهای هوشمند را تجربه خواهند کرد و بازار این شرکت نیز در کشورهای مختلفی همچون چین رو به رشد گزارش شده است.
گزارشهایی که از سوی موسسه تحقیقاتی و آماری کانتر پوینت منتشر شده است، حاکی است که این شرکت در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۷، ۱۰۰ هزار گوشی هوشمند به چین عرضه کرد و در جریان کنگره جهانی موبایل در سه ماهه دوم سال گذشته، اچ دی ام توانست ۱.۴ میلیون دستگاه گوشی نوکیا را به فروش برساند و در سه ماهه سوم سال نیز این رقم را به دو برابر رسانید تا اینکه میزان فروشش را در سه ماهه پایانی سال به ۴.۱۵ میلیون دستگاه گوشی رساند.
به طور کلی میتوان گفت که موفقیت بازگشته و احیا شده نوکیا در سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی مرهون تلاشهای شرکت اچ.دی.ام است که توانست این شرکت را از خطر ورشکستگی و از دست دادن بازار خود در جهان به خوبی برهاند. در مجموع، میزان فروش سالانه نوکیا در سال ۲۰۱۷ به خردهفروشان، حدود ۸.۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند بوده است که البته هنوز آمار دقیقی در دسترس نیست که معلوم شود چه تعداد از این دستگاههای به فروش رفته، توسط خریداران واقعی و کاربران خریداری شدهاند.
یکی از دلایلی که شرکت اچ.دی.ام را در رسیدن به اهداف خود موفق کرد، آن است که این شرکت محصولات نوکیا را با گستره وسیعی از لحاظ قیمت ارائه و عرضه کرد تا توجه تعداد بیشماری از کاربران و خرده فروشان را به خود جلب کند. از آن طرف هم برخی از تحلیلگران بر این باورند که اچ دی ام موفقیتش را مدیون محبوبیت برند نوکیا و ارزش احساسی آن در میان مردم و کاربران است.
برند نوکیا در سالهایی که گوشیهای هوشمند هنوز چندان محبوب و پرطرفدار نبودند، بزرگترین و محبوبترین سازنده گوشیهای همراه در جهان محسوب میشد و کاربران بسیاری نیز در جهان از محصولات و گوشیهای با کیفیت و پردوام آن خشنودی و رضایت کافی را داشتند.
به عقیده برخی دیگر از تحلیلگران، دلیل دیگر آن میتواند عرضه گوشیهایی با سیستم عامل اندروید توسط نوکیا باشد چراکه هم اکنون تنها دو سیستم عامل اندروید و iOS هستند که محبوبترین و پرطرفدارترین سیستمهای عامل گوشیهای هوشمند شناخته میشوند.
شرکت اچ.دی.ام قصد دارد با ورود به بازار غرب از جمله اروپای غربی و آمریکای شمالی بازار بزرگتری را برای خود تصاحب کرده و با موفقیت بیشتری در عرصههای بین المللی حضور یابد.