ایتنا - حتما برای شما پیش آمده است که در حین تماشای یک ویدئو تبلیغات مختلف باز شده است.
درباره مسدودکنندههای تبلیغاتی در گوگل کروم چه میدانید!
7 اسفند 1396 ساعت 14:07
ایتنا - حتما برای شما پیش آمده است که در حین تماشای یک ویدئو تبلیغات مختلف باز شده است.
به گزارش ایتنا از کسپرسکی آنلاین، بین کاربران وب، تعداد کمی از آنها هستند که به تبلیغات اینترنتی علاقمند باشند و آنها را با کمال میل قبول کنند. چند بار تا به حال برای شما پیش آمده است که در حین تماشای یک ویدئو تبلیغات مختلف باز شده است؟ پاپ آپ ها مزاحمت ایجاد کرده اند و تمرکز شما را از پیج اصلی که در آن حضور داشتید بهم زدند؟ جای تعجب ندارد که مسدود کننده های تبلیغاتی در سراسر وب پرسه می زنند و محبوبیت بسیاری در بین مرورگرها دارند.
مسدود کننده تبلیغاتی چیست؟
معمولا مسدود کننده های تبلیغاتی افزونه های مرورگری هستند که تبلیغات را پشت خود پنهان می کنند. به طور معمول مسدود کننده های تبلیغاتی مدرن، سرورهای تبلیغاتی را برای دانلود محتوای پیج هایی که کاربران قصد دارند تا از آنها بازدید کنند ممنوع می کنند. آنها از این طریق می توانند مانع ورود کاربران به پیج های دلخواه شوند و آنها را به سمت وب پیج های تبلیغاتی سوق دهند.
افزونه های تبلیغاتی گوگل کروم چگونه عمل می کنند؟
برخلاف افزونه های تبلیغاتی مسدود کننده، گوگل کروم بر این باور است که همه ی تبلیغات بد نیستند. به عنوان مثال یک تبلیغ می تواند به شما یک تخفیف مناسب یا یک راه حلی که مدتها در پی آن بودید را پیشنهاد دهد و این موضوع ممکن است حتی باعث خوشحالی شما نیز بشود.
کروم به خوبی می داند که همه تبلیغات به یک اندازه خوشایند کاربران نیست و برخی از آنها هیچ جذابیتی برای آنها ندارند. با این حال بیشتر وب سایت ها روزانه نان خود را از راه تبلیغات بدست می آوردند و تبلیغات را در زیرساخت های وب سایت خود ترتیب اثر می دهند. از همین رو گوگل تبلیغاتی که به ضرر شما باشد را مسدود خواهد کرد.
گوگل کروم چگونه آنها را مسدود می کند؟
مسدود کننده های تبلیغاتی اغلب تصمیمات خود را بر اساس دستور العمل هایی می گذارند که با Coalition for Better Ads مطابق دارد. با این حال اگر یک وب سایت با استانداردهای CBA همسو نباشد، کروم نه تنها آن آگهی را مسدود می کند بلکه کل تبلیغات را در منابع مسدود خواهد کرد. در این وضعیت گوگل تصمیم نهایی را به عهده ی کاربران خواهد گذاشت.
از نظر Coalition تبلیغات خوب، چه تبلیغاتی است؟
CBA اتحادیه ی تبلیغاتی، گروه های تجاری ناشران و شرکت های بزرگ است که برای بهبود تبلیغات یک گروه با این نام تشکیل داده اند. این اتحادیه در سپتامبر 2016 تشکیل شد. شرکت های بزرگ پشت آن را Google، Facebook, Microsoft, Reuters, the Washington Post, Procter & Gamble و Unilever تشکیل می دهند. هدف این اتحادیه کاهش تبلیغات بد و پر زیان است. بنابراین تبلیغاتی که در چارچوب این اتحادیه پیش خواهند رفت هیچ آسیبی به کاربران نخواهند رساند و بلامانع خواهند بود.
همانطور که Sridhar Ramaswamy معاون گوگل می گوید، تنها کافی است که یک چیز کوچک از تبلیغات باعث مزاحمت کاربر شود تا همه تبلیغات حذف و مسدود گردند.
نظر Coalition برای تبلیغات بهتر چیست؟
برای شروع Coalition به آنچه که کاربران در مورد تبلیغات آزار دهنده گفته اند و مصاحبه با 25000 کاربر اینترنت در آمریکای شمالی و اروپا نگاه می اندازد. آنها همچنین سایز آگهی، زمان بارگذاری، تاثیر و عملکرد در وب سایت و سایر جزئیات کوچک اما مهم را نیز در نظر گرفته اند. با توجه به این تحقیق، آنها مجموعه ای از استانداردهای تبلیغاتی را نیز توسعه دادهاند.
این بررسی به طور ریشه ای توانست تمام مشکلات مربوط به تبلیغات آزار دهنده را حذف و تبلیغات را دسته بندی کند.
استانداردها چه هستند؟
استانداردهای CBA در موارد زیر خلاصه شده اند و تبلیغات به صورت زیر با استانداردهای CBA مطابقت ندارد.
کد مطلب: 52108
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/52108/درباره-مسدود-کننده-های-تبلیغاتی-گوگل-کروم-می-دانید