ایتنا - به طور متوسط، شرکتها از حدود 5 سرویس ابرهای خصوصی و عمومی برای اجرای اپلیکیشنها و تجرب با سرویسهای جدید استفاده میکنند.
بر اساس گزارش «وضعیت ابر 2018» سایت Rightscale، بیش از 80% از شرکتها از یک استراتژی چندابری استفاده میکنند که معمولاً از یک مدل ابری هبریدی تشکیل شده و متکی بر ابرهای عمومی و خصوصی است.
این گزارش مبتنی بر تحقیقی است که بر روی حدود هزار مجری فنی و دستاندرکار ابری صورت گرفته است.
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از سایت ciodive، به طور متوسط، شرکتها از حدود 5 سرویس ابرهای خصوصی و عمومی (به طور دقیق 4.8) برای اجرای اپلیکیشنها و تجربه کار با سرویسهای جدید استفاده میکنند.
افزایش استفاده از ابر، منجر به جذب سرمایهگذاریهای بیشتر شده است.
در حال حاضر، یک پنجم از بنگاهها برای بیش از دو برابر کردن هزینهکردها برنامهریزی نمودهاند و بر اساس این گزارش، 17 درصد دیگر، انتظار افزایش هزینهکردهای ابری را به میزان 50 تا 100 درصد دارند.
اگرچه امنیت، همچنان دغدغه اصلی برای نحوه رویکرد سازمانها به ابر به شمار میرود، لیکن سه چهارم از پاسخدهندگان با چالشهایی در مدیریت هزینهکردهای ابری مواجهند.
بهینهسازی استفاده از ابر موجود، اولویتی برای اکثریت پاسخدهندگان است، به ویژه از این جهت که کاربران 35 درصد از هزینه انجام شده برای بهرهبرداری از سامانههای ابری را در عمل هدر میدهند.
با اینکه رقابت موجود در بازار ابری وسوسهانگیز است، اما سازمانها را با چالش پیادهسازی یک استراتژی ابری نتیجهبخش رودررو ساخته که اغلب کمتر بدان توجه میشود.
به منظور حفظ قدرت رقابتی با رقبا، ارائهدهندگان سرویس ابری به سرعت تلاش نمودهاند که سرویسهای جدید و متعددی را ارائه نموده و قیمتها را تعدیل کنند تا از این طریق، مشتریان بتوانند سرویسهای ابری را ظرف چند دقیقه یا چند ثانیه خریداری نمایند.
به عنوان مثال، AWS آمازون این امکان را برای مشتریان فراهم ساخته تا متوجه شوند چه میزان بهرهبرداری از سرویس ابری داشتهاند؛ این امکان، سالانه 500 میلیون دلار برای این شرکت، هزینه در بر دارد.
لیکن این حجم از انتخاب میتواند مشتریان ابری را سردرگم کند.
سازمانها با چالشهایی در زمینه توانایی مدیریت بارهای کاری مواجهند، به ویژه با سرویسهایی که بر روی ابرهای متعدد پخش شدهاند. هر دپارتمان در یک شرکت ممکن است استفاده متفاوتی از این ابر داشته باشد که گاهی ممکن است منتج به سرمایهگذاریهای بیش از حد و بیجهت برای سرویس ابری شود.
اگرچه شرکتها به دنبال سرمایهگذاری بیشتر در سرویسهای ابری هستند، افزایش هزینهکردها تنها در صورتی مثمرثمر واقع میشود که شرکتها درک کنند هزینهکرد برای چه چیزی است.
از منظر کارشناسان، ویژگی چندابری برای سازمانهایی مفید است که به دنبال سرویس ابری با بیشترین تطابق با نیازهای کسبوکارشان میگردند. چه این کار آنالیز دادهها باشد یا یادگیری ماشینی و یا ذخیرهسازی ابری برای دادههای تاریخی.
با این حال، آنچه اهمیت دارد این است که هر مورد جدید استفاده از ابر به خوبی مستندسازی شده و در استراتژی فنی جامع یک شرکت گنجانده شود.