ایتنا - برند Honor موفق شده برندهایی چون شیائومی را به زیر سایه خود ببرد. از سال ۲۰۱۴ فعالیتهای بینالمللی Honor شروع شد و تا اواسط 2015 در 70 کشور جهان نام «آنر» شناخته شده بود.
چینی نمونه:
نگاهی به برند آنر
سايت خبری ايتنا , 29 ارديبهشت 1397 ساعت 11:36
ایتنا - برند Honor موفق شده برندهایی چون شیائومی را به زیر سایه خود ببرد. از سال ۲۰۱۴ فعالیتهای بینالمللی Honor شروع شد و تا اواسط 2015 در 70 کشور جهان نام «آنر» شناخته شده بود.
حسین رسولی - برندینگ در میان اهالی صنعت هایتک هنری فراموش شده محسوب میشود.
قبل از جهانگیر شدن اینترنت، کمپانیهای فناور تمرکزشان بر ایجاد شرکت های قدرتمند و برندهای محصولات بود. اما به مرور بیشتر این شرکتها از روال قدیمی پیاده شدند و یاد گرفتند که برندینگ با سبک و سیاق سنتی دیگر پاسخگوی نیازها و شرایط رقابتی امروزین نیست.
امروزه بازار میطلبد نام برند منحصر به فرد و توصیفی باشد. به نمونه فقط دقت کنید کلمه Core در نام چند شرکت فناور استفاده میشود. از سوی دیگر شرکتهای آسیایی یاد گرفتند باید نامهای تجاری بسازند که در کشورهای غربی هم جذابیت و کشش داشته باشد. اسمهایی مثل شیائومی و چانگ هونگ در فرهنگ و زبان های غربی نه تلفظ راحتی دارند و نه چندان قابل ترجمه اند.
اما اقدام اخیر هواوی در ایجاد برند مستقل Honor میتواند درسی برای دیگر فعالان صنعت باشد.
برندینگ اساسا فرایند پرچالشی است؛ چون فقط یک بار فرصت دارید درست نامگذاری و سپس لانچ کنید. پس از رونمایی، مخاطبان(در این مورد، مشتریان) صاحب برند خواهند بود، اگر برند به خوبی ارتباط برقرار کند، میتواند آن را تقویت کند و بهبود ببخشد.
شاید جالب باشد بدانید برند هواوی در اصل یک شرکت تامین تجهیزات زیرساخت بود به نام wah-way اما به علت تلفظ دشوارش در آمریکا و اروپا تغییر نام داد.
پس از بروز برخی مشکلات در ثبت قرارداد در آمریکا، هواوی از بعد از رونمایی گوشی آنر 6 ایکس در نمایشگاه CES برند آنر را رو کرد.
افتخار
برند Honor توانسته است تصویری مثبت در اذهان خریداران به جا بگذارد.
به راحتی به هر زبانی ترجمه می شود و دامنه گسترده ای از محصولات را می تواند شامل شود. ضمن اینکه تا سال ها کاربرد دارد.
اخیرا هواوی اقدام به ثبت دامنه hihonor.com هم کرده است.
کمپانی هواوی با اینکه در بازار ابزار الکترونیک و موبایل جزو پیشگامان نبود، رشد سریعی داشت و اکنون با ۲۹ درصد سهم بازار اسمارتفونها رتبه سوم را در اختیار دارد.
گرچه از لحاظ علمی اثبات ارتباط میزان موفقیت یک شرکت در تصاحب بازار با فعالیت های برندینگ دشوار است، اما به زعم اغلب کارشناسان برند Honor و کیفیت مطلوب آن سهم بسزایی در این موفقیت داشته و دارد.
کد مطلب: 52890
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/52890/نگاهی-برند-آنر