ایتنا – اینستاگرام راهی برای جلوگیری از صرف وقت زیاد و افراطی در این شبکه پیدا کرده است.
اینستاگرام به عنوان یکی از محبوبترین شبکههای اجتماعی رشد بسیار بالایی دارد و تعداد کاربران این پلتفرم به طور سرسام آوری در حال افزایش است، به طوری که تنها در طی 5 ماه از 700 میلیون به 800 میلیون نفر افزایش پیدا کرده است.
جالب اینجاست که بسیاری از کاربران اینستاگرام را جوانان تشکیل میدهند و این عده زمان زیادی را در این پلتفرم سپری میکنند.
به همین مناسبت شاید اغراق نباشد اگر بگوییم بسیاری از کاربران به وقتگذرانی در این شبکه اجتماعی اعتیاد دارند.
اینستاگرام به دنبال راه حلی برای رفع این مشکل بر آمده است.
به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی به نقل از وبسایت تک کرانچ، اینستاگرام درصدد راهاندازی قابلیت جدیدی به نام Usage Insights است که کاربران با استفاده از آن میتوانند میزان استفاده از اینستاگرام را آگاه شوند.
قابلیت مذکور که هم اکنون مراحل آزمایشی خود را پشت سر میگذارد، میخواهد time spent یعنی مدت زمان استفاده کاربران از اینستاگرام را نشان دهد، هر چند مشخص نیست بازه زمانی این اندازهگیری چگونه است و آیا وقتی که کاربران به این شبکه اختصاص میدهد بر اساس روزانه نشان داده میشود یا هفتگی یا ماهانه.
کوین سیستروم (Kevin Systrom) مدیر عامل اینستاگرام با تایید این موضوع در توییتر، Usage Insights را ویژگی مثبتی ارزیابی کرد و آن را بخشی از اقدامات اینستاگرام برای مدیریت بهتر فضای آنلاین برشمرد.
وی گفت: درک این موضوع که وقتگذرانی در فضای آنلاین چه تاثیراتی بر مردم دارد، چیز مهمی است و تمام شرکتها در این زمینه مسئولیت دارند که صادقانه عمل کنند. ما میخواهیم بخشی از این راه حل باشیم. من این مسئولیت را جدی میگیرم.
هنوز مشخص نیست این قابلیت چه زمانی در دسترس تمام کاربران اینستاگرام قرار میگیرد.