کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تکلیف کابرانی که فریب پیام جعلی اینترنت رایگان را خوردند چه شد؟

29 خرداد 1397 ساعت 13:17

ایتنا -اپراتورها ملزم شده‌اند در فرایند جدید برای همه سرویس‌ها، تایید مشترک به صورت جداگانه پیش‌بینی شود.





رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از لغو خرید همه مشترکانی خبر داد که در پی پیام جعلی اختصاص حجم رایگان اینترنت صورت گرفته و اعلام کرد: اپراتورها ملزم شده‌اند در فرایند جدید برای همه سرویس‌ها، تایید مشترک به صورت جداگانه پیش‌بینی شود.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از ایسنا، حسین فلاح جوشقانی - مدیرعامل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - با اشاره به انتشار پیامی جعلی مبنی بر دریافت حجم رایگان اینترنت برای مشترکان اپراتور اول تلفن همراه در ایام تعطیلات عید سعید فطر گفت: ۴۰۰ هزار مشترک اعتباری و ۵۰ هزار مشترک دائمی اپراتور همراه اول از طریق شماره‌گیری کد  USSD، این سرویس را درخواست کرده‌اند که برای بیشتر مشترکین اعتباری به دلیل نبود اعتبار کافی، این سرویس فعال نشده و صرفا رزرو شده است.

وی با اشاره به اینکه برای مشترکین دائمی متناسب با میزان کارکرد سیم‌کارت، سقف اعتبار در نظر گرفته می‌شود، افزود: پیامکی برای بسیاری از آنان ارسال شده که اعتبار کافی ندارید و برای فعال شدن این سرویس باید اعتبار خود را افزایش دهید، بنابراین برای تعداد زیادی از مشترکان دائمی این سرویس فعال نشده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام اینکه خرید تمامی مشترکانی که براساس شایعه منتشر شده از طریق کد دستوری اعلام شده، بسته ۱۲۰ گیگ را انتخاب کرده‌اند، لغو و مصرف دیتای این مشترکان به آخرین بسته انتخابی قبل از این خرید باز می‌گردد، اظهار کرد: همچنین برای مشترکینی که با فعال‌سازی کد  USSD، از سرویس استفاده کرده‌اند هزینه‌ای منظور نخواهد شد و در صورتی که هزینه‌ای هم از آن‌ها کسر شده باشد، این هزینه باز گردانده می‌شود.

رییس سازمان رگولاتوری با اشاره به اینکه لغو سرویس برای همه مشترکین از طریق پیامک اطلاع‌رسانی می‌شود، تاکید کرد: اپراتورها ملزم شده‌اند فرایند خود را اصلاح کرده و در فرایند جدید برای همه سرویسها، تایید مشترک به صورت جداگانه پیش‌بینی شود.


کد مطلب: 53155

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/53155/تکلیف-کابرانی-فریب-پیام-جعلی-اینترنت-رایگان-خوردند

ايتنا
  https://www.itna.ir