ایتنا - برخی از ویدئوها دربرگیرنده متنی از منابع خارجی همچون ویکیپدیا و Encyclopaedia Britannica نیز خواهند بود تا رسیدن به جمعبندی و نتیجهگیری برای بینندگان اخبار راحتتر شود.
یوتیوب ۲۵ میلیون دلار برای مبارزه با اخبار دروغ اختصاص میدهد
20 تير 1397 ساعت 15:26
ایتنا - برخی از ویدئوها دربرگیرنده متنی از منابع خارجی همچون ویکیپدیا و Encyclopaedia Britannica نیز خواهند بود تا رسیدن به جمعبندی و نتیجهگیری برای بینندگان اخبار راحتتر شود.
یوتیوب خبر از اختصاص ۲۵ میلیون دلار به مبارزه با اخبار دروغ بر روی پلتفرمش داده است، که بخشی از ابتکار 300 میلیون دلاری Google News است که در ماه مارس آغاز گردید.
به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از رایورز به نقل از cnet، یوتیوب در نتایج جستوجویش، پیشنمایشها و لینکهایی به مطالب خبری و منابعشان نشان خواهد داد و در کنار آن یادآوری خواهد کرد که نکات و جزئیات آن ممکن است در خبرهای تکمیلی تغییر یابند.
از دوشنبه این هفته، برخی از ویدئوها دربرگیرنده متنی از منابع خارجی همچون ویکیپدیا و Encyclopaedia Britannica نیز خواهند بود تا رسیدن به جمعبندی و نتیجهگیری برای بینندگان اخبار راحتتر شود.
یوتیوب در بیانیهای در بلاگ رسمیش گفته است: «ما میدانیم که کارهای زیادی باید انجام شود، ولی علاقهمندیم که تجربهای بهتر برای کاربرانی که هر روز به یوتیوب میآیند فراهم بیاوریم تا با استفاده از منابع مختلف اطلاعات بیشتری درباره آنچه در دنیا رخ میدهد کسب کنند.»
یوتیوب همچنین لیستی برای کمک از سوی برخی از محبوبترین تولیدکنندگان محتوا ارائه خواهد نمود تا به کاربران(به خصوص کودکان) درباره اخبار جعلی آموزش داده شود.
جان گرین، اینگرید نیلسن و مارک واتسون با همکاری MediaWise به نوجوانان درباره سواد رسانههای دیجیتال آموزش خواهند داد.
یوتیوب بیش از یک سال است که به خاطر وجود ویدئوهای نفرت پراکنانه و نامناسب و همچنین اخبار جعلی در سایتش تحت انتقادات شدیدی بوده است.
در ماه نوامبر، این شرکت 150 هزار ویدئو که کامنتهای نامناسب که کودکان را هدف قرار داده بودند حذف کرد. وقتی گزارش شد که اپ YouTube Kids ویدئوهای خشنی را نشان داده است، این شرکت دستورالعملهای جدید را برای حفاظت از کودکان در برابر محتوای مغشوش کننده تدوین نمود.
یوتیوب همچنین، در ماه مارس، ویدئوهای آموزش ساخت سلاح را ممنوع کرد.
این شرکت همچنین با قابلیتهای "Top News" و "Breaking News"، که ویدئوهای منتشر شده توسط سازمانهای خبری را برجستهسازی میکند، یافتن اخبار را برای کاربران آسانتر مینماید.
این قابلیتها هم اکنون در 17 کشور از جمله آمریکا، بریتانیا، فرانسه، نیجریه و ایتالیا قابل استفاده هستند.
ین کمپانی اعلام کرده که به زودی تعداد کشورهایی که میتوانند به این قابلیتها دسترسی پیدا کنند را دو برابر خواهد کرد.
همچنین یوتیوب در حال تست قابلیتهایی است که بر روی اخبار محلی در اپلیکیشن تلویزیون آن ظاهر خواهند شد.
در این باره بیشتر بخوانید:
- تدبیر فیسبوک در مقابله با اخبار جعلی
- احتمال انتشار اخبار جعلی در توئیتر ۷۰ درصد بیشتر است
- فناوری جدید برای تشیص اخبار دروغین در اینترنت
کد مطلب: 53406
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/53406/یوتیوب-۲۵-میلیون-دلار-مبارزه-اخبار-دروغ-اختصاص-می-دهد