فلسفه نسخههای لایت شبکههای اجتماعی و پیامرسانها چیست؟
ایتنا - نسخههای لایت اپلیکیشنهای پیام رسان و شبکههای اجتماعی، به منظور استفاده بیشتر کاربران کشورهای جهان سوم که سرعت اینترنت بالایی ندارند، عرضه شده است.
یکی از کارهای مهمی که غولهای تکنولوژی در جهان برای کاربران جهان سومی با سرعت پایین اینترنت انجام دادند، توسعه و ارائه نسخه لایت از اپلکیشنهای خود است.
به گزارش سرویس اخبار شبکههای اجتماعی از ایسنا، بسیاری از اپلیکیشنهای مختلف همچون شبکههای اجتماعی از نسخه لایت (Lite) نیز علاوه بر نسخه اصلی، بهره میگیرند که برای آن دسته از کاربرانی که سرعت اینترنت کشورشان پایین است و یا حافظه گوشی بسیار کم و محدود است، توسعه داده شده است تا آنها نیز بتوانند از قابلیتهای اصلی و محوری بسیاری از شبکههای اجتماعی و پیامرسانهای متعدد استفاده کنند و اخبار و گزارشهای موردنظر خود را در فضای مجازی به اشتراک بگذارند.
یکی دیگر از مزایای نصب و دانلود نسخه لایت این اپلیکیشنها، مصرف بسیار پایین باتری موبایل است، بهگونهای که کاربران با نصب و استفاده از شبکههای اجتماعی موردنظر میتوانند تا حد زیادی در بهینهسازی در مصرف باتری و افزایش مدت زمان شارژدهی گوشی هوشمندشان کمک کنند.
از شبکههای اجتماعی که نسخه لایت خود را توسعه دادهاند، میتوان به فیس بوک لایت، فیس بوک مسنجر لایت، توییتر لایت، اسکایپ لایت و اینستاگرام لایت اشاره کرد و کاربران باید به منظور دریافت این نسخه به فروشگاه آنلاین و اینترنتی گوگل پلی استور مراجعه کنند.
پیشتر بسیاری از کاربران اهل کشورهای توسعه نیافته و به اصطلاح جهان سومی در فضای مجازی از مشکلات متعدد در اجرای اپلیکیشنهای مختلف که حجم سنگین و مصرف باتری و اینترنت بالایی داشتند، شکایت خود را اعلام کرده بودند. شبکههای اجتماعی نیز به منظور استفاده همگانی و تسهیل دسترسی به اینترنت تصمیم گرفتند که با انتشار نسخه لایت از اپلیکیشنهای محبوب و پرطرفدار خود به این دسته از کاربران نیز کمک کنند تا مطالب و پستهای موردنظر خود را در فضای مجازی به اشتراک بگذارند.