ایتنا- خودروسازان اتومبیلهای الکتریکی از جمله شرکت تسلا باید تمامی تلاش خود را برای ساختن شبکههای شارژ انجام دهند و در غیر این صورت، از توان سایر شبکههای شخص ثالث استفاده کنند تا بتوانند محصولات خود را عرضه کنند.
در سال 2017 رکورد جدیدی در زمینه خودروهای الکتریکی ثبت شد.
در این سال حدود یک میلیون اتومبیل به فروش رفت که بیش از نیمی از این خودروها مربوط به چین بود اما کماکان یک مانع بسیار مهم در برابر دارندگان این نوع از خودروها قرار گرفته است.
تعداد ایستگاههای مخصوص شارژ این نوع خودرو، بسیار محدود است.
به گزارش ایتنا به نقل از ورج، لازم به ذکر است که تعداد این ایستگاهها در کشوری مانند ایالات متحده به صورت مداوم در حال افزایش است.
از سپتامبر سال جاری میلادی، تعداد این استگاهها در آمریکا و کانادا به عددی حدود 22000 ایستگاه رسیده است.
کارایی این شارژ به این صورت است که به ازای هر بیست دقیقه شارژ، حدود 60 تا 80 مایل میتوان رانندگی کرد.
شرکتهای جگوار، آئودی، BMW و مرسدس بنز، در حال راهاندازی و عرضه خودروهای برقی هستند تا بتوانند در سال 2019، با دست پُر به نزد مشتریان بیایند و تقریبا تمامی این شرکتها به آیندهای کاملا برقی فکر میکنند.
از سال 2008 تا 2014، قیمت باتری حدود 70 درصد کاهش پیدا کرده است و شرکتهای مختلف در تلاشند که حضوری پررنگ در بازار خودروهای برقی داشته باشند.
با رشد میزان خودروهای برقی، نیاز به حضور ایستگاههای شارژ برقی به شدت احساس میشود.
تسلا یکی از نخستین شرکتهایی است که در این زمینه کار کرد و سعی کرد سوپرشارژرهای خاص خود را ایجاد کند.
در حال حاضر حدود 1344 سوپرشارژر در سطح جهان وجود دارد که 580 مورد از آن در آمریکاست. مسئولان تسلا در تلاش هستند که شبکه خود را گسترش دهند.
فولکسواگن تا ماه ژوئن سال 2019، حدود 2800 ایستگاه شارژ در هفده شهر بزرگ ایالات متحده احداث خواهد کرد و قصد دارد که دو میلیارد دلار در زمینه زیرساختهای شارژ هزینه کند اما بسیاری از شرکتها در این فکر هستند که ایستگاهها به دست دولتها و شرکتهای شخص ثالث ساخته شود؛ زیرا این شرکت بسیار به صرفهتر است.