کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رسوایی برای بقیه، رونق برای رقبا!

22 مهر 1397 ساعت 13:01

ایتنا - داک‌داک‌گو در حال حاضر چندان جدی گرفته نمی‌شود اما اگر بزرگان این عرصه مثل فیس‌بوک و گوگل، حریم شخصی کاربران را نادیده بگیرند، ممکن است ورق برگردد!



با افزایش رسوایی‌های مربوط به نقض حریم شخصی کاربران جستجوگرهایی مانند گوگل، کسب و کار برخی شرکت های رقیب که به امنیت افراد در فضای سایبری احترام می گذارند، رونق گرفته است.

یکی از این جستجوگرها داک داک گو نام دارد که بر تسهیل جستجو در وب با رعایت حریم شخصی افراد تاکید دارد.
بر اساس تازه ترین آمار منتشر شده میزان جستجوهای انجام شده در DuckDuckGo به ۳۰ میلیون مورد در روز افزایش یافته است. اگر از ایران به سایت این جستجوگر به نشانی duckduckgo.com مراجعه کنید مطالبی با مضمون زیرا را مشاهده خواهید کرد:
"داده های شما نباید فروختنی باشد، ما در داک داک گو چنین فکر می کنیم. رهگیرهای تبلیغاتی را بند آورید. تاریخچه جستجوی خود را خصوصی نگه دارید. داده های شخصی خود را در اختیار داشته باشید. در این سایت افزونه هایی نیز متناسب با مرورگر مورد استفاده شده وجود دارد."
شعار این موتور جستجو نیز این است: موتور جستجویی که رد شما را نمی‌گیرد.

به گزارش ایتنا از مهر، البته داک داک گو ده سال قبل در سال ۲۰۰۸ توسط فردی به نام گابریل وینبرگ در پنسیلوانیای آمریکا تاسیس شده است. او موسس شرکت داک داک گو است و توانست در سال ۲۰۱۳ رکورد یک میلیارد جستجو را برای این جستجوگر اینترنتی ثبت کند. وی ۳۹ ساله و فارغ التحصیل دانشگاه ام آی تی است.

داک داک گو هم اکنون تنها ۰.۱۸ درصد از بازار جهانی جستجو را در اختیار دارد و در برابر گوگل، بایدو و بینگ با سهم های ۷۷، ۱۴ و ۵ درصدی حرف چندانی برای گفتن ندارد. اما حداقل از جستجوگر ای او ال با سهم ۰.۰۳ درصدی جلوتر است.

کارشناسان معتقدند اگر شرکت‌های فناوری بزرگ مانند گوگل، فیس بوک و مایکروسافت به  رویه های فعلی خود ادامه داده و به حریم شخصی و امنیت کاربران اینترنت احترام نگذارند، شانس موفقیت داک داک گو افزایش می یابد.


کد مطلب: 54444

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/54444/رسوایی-بقیه-رونق-رقبا

ايتنا
  https://www.itna.ir