۰
plusresetminus
دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۵

پیامدهای پیامک‌های تبلیغاتی برای سیم‌کارت‌ها

ایتنا - مشترکانی که از پیامک‌های تبلیغاتی شکایت دارند، می‌توانند با ارسال شماره این پیامک به سامانه ۱۹۵ شکایت خود را گزارش کنند.
قطع شدن بیش از 22هزار سیم‌کارت

در راستای ساماندهی ارسال پیامک‌های تبلیغاتی، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ۲۲ هزار و ۱۴۲ سیم کارت شخصی را که مبادرت به ارسال پیامک تبلیغاتی می‌کردند، قطع کرد.
براساس آمار و اطلاعات ارائه شده در پرتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا هفتم آبان ماه جاری، ۲۲ هزار و ۱۴۲ سیم کارت شخصی به دلیل مزاحمت پیامکی قطع ارتباط شده است.
سامانه دریافت شکایت از پیامک های تبلیغاتی حدود یکسال است که با هدف دریافت شکایات مردم از پیامک های تبلیغاتی که از سرشماره های شخصی ارسال می شود راه اندازی شده است.

به گزارش ایتنا از مهر، بر این اساس مشترکانی که پیامک های تبلیغاتی و مزاحم دریافت می‌کنند می‌توانند با ارسال شماره ای که این پیامک به آنها ارسال شده به سامانه ۱۹۵ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات
رادیویی، شکایت خود را گزارش کنند.
در کنار این سامانه، امکان انتخاب پیامکهای تبلیغاتی از طریق پنل های پیامکی اپراتورها نیز برای مشترکان فراهم شده است و در کنار آن، سامانه ۸۰۰ نیز امکان لغو دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را فراهم می کند. رگولاتوری با راه اندازی این سامانه در تلاس است که به مقوله مزاحمت‌های پیامکی برای خطوط تلفن همراه پایان دهد.
کد مطلب: 54596
نام شما
آدرس ايميل شما

بنظر شما مهم‌ترین وظیفه دولت جدید در حوزه IT چیست؟
حمایت از بخش خصوصی حوزه فاوا
افزایش سرعت اینترنت
کاهش تعرفه اینترنت
رفع فیلترینگ