ایتنا - حساب کاربری تبلیغاتی سامسونگ در توییتر در یک اشتباه عجیب، با استفاده از گوشی آیفون به تبلیغ گوشیهای جدید این شرکت کرهای پرداخت.
به گزارش ایتنا به نقل از بیبیسی، روز گذشته حساب کاربری تبلیغاتی سامسونگ در توییتر واقع در نیجریه شروع به ارسال بهروزرسانیهایی تبلیغاتی درباره گوشیهای جدید این شرکت کرهای نمود ولی غافل از اینکه همگی آنها از طریق یک گوشی آیفون ارسال میشوند.
مارک برانلی (فعال یوتیوب)، نخستین کسی بود که این اشتباه را مشاهده و تصویر آن را برای دیگران همرسان کرد. وی آن را از روی عبارت «از طریق توییتر برای آیفون» (via Twitter for iPhone)، در گوشه پایین و سمت راست برنامه ملاحظه کرد.
یک تحلیل جداگانه نشان میدهد که بیشتر از ۳۰۰ توییت این حساب کاربری نیز از طریق برنامه روی آیفون ارسال شده بود.
حساب کاربری @SamsungMobileNG خیلی زود پس از انتشار خبر این اشتباه، بسته و سپس از توییتر حذف شد. ولی این حساب اکنون بازگردانی شده و توییتهای اشتباه، از روی تاریخچه آن حذف شدهاند.
گفته میشود این توییت ناخواسته برای تبلیغ نمایشگر LED ارگانیک مربوط به گوشی سامسونگ گالکسی نوت۹ مورد استفاده قرار گرفته بود.
لوکا هامر (تحلیلگر توییتر) به جستوجو در میان ۳ هزار و ۲۰۰ توییت که توسط حساب کاربری نیجریه فرستاده شده بودند پرداخت و متوجه شد که بیش از ده درصد از آنها (۳۳۱ توییت)، دارای همان عبارت بودند.
گفتنی است این نخستین باری نیست که آقای برانلی متوجه شده است محصولات یک شرکت از طریق محصولات شرکت دیگری تبلیغ میشوند. در ماه سپتامبر (شهریور) نیز وی متوجه شد خانم آنوشکا شارما (بازیگر بالیوود) که گوگل از وی خواسته بود گوشی پیکسل۲ را تبلیغ کند، از طریق برنامه آیفون خود به ارسال توییتهایی پرداخته بود.
اما بدنامترین مثال از این نوع، در روسیه و زمانی اتفاق افتاد که خانم کسنیا سوبچاک (سفیر برند سامسونگ) دیده شد که در اماکن همگانی و نیز در تلویزیون، از آیفون مدل X استفاده میکند. گفتنی است سامسونگ از وی به خاطر نقض قرارداد شکایت و درخواست غرامت یک میلیون و ششصد هزار دلار نمود.