ایتنا- بر اساس ادعاهای متخصصان کمپانی بازیهای کامپیوتری Valve همچنان با ایمان خود به لینوکس قدرت زنده نگهداشتن این سیستمعامل در صنعت بازیهای کامپیوتری را دارد.
طراحی پلتفرم ویژه بازیهای کامپیوتری برای لینوکس
www.engadget.com , 7 اسفند 1397 ساعت 15:26
ایتنا- بر اساس ادعاهای متخصصان کمپانی بازیهای کامپیوتری Valve همچنان با ایمان خود به لینوکس قدرت زنده نگهداشتن این سیستمعامل در صنعت بازیهای کامپیوتری را دارد.
بر اساس ادعاهای متخصصان کمپانی بازیهای کامپیوتری Valve همچنان با ایمان خود به لینوکس قدرت زنده نگهداشتن این سیستم عامل در صنعت بازیهای کامپیوتری را دارد.
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وبسایت خبری تحلیلی engadget،در سپتامبر سال 2013 میلادی گیب نیوئل به عنوان بنیانگذار Valve سخنرانی 20 دقیقهای نادری را در LinuxCon ارائه کرد.
او در این سخنرانی لینوکس را آینده بازیهای کامپیوتری دانست و پیشبینی کرد که با کاربر محور شدن این صنعت و ارتباط آن با مکانها و دستگاههای مختلف، تنها یک پلتفرم متنباز میتواند خود را با سرعت پیشرفت این ابداعات مطابقت بدهد. او در ادامه اظهار داشت که از آنجاییکه سیستم عاملهای استاندارد و اختصاصی روی دستگاههای ویندوز، مک و کنسولها قرار گرفتهاند، کنترل محتوا، قیمت و تغییرات تنها در دست چند کمپانی میلیارد دلاری است. در چنین شرایطی لینوکس به بازیکنان و توسعهدهندگان شانسی برای شکلدهی به این بازار اعطا کرد.
چند روز بعد از این سخنرانی کمپانی Valve از SteamOS و Steam Machines رونمایی کرد که استراتژی این کمپانی برای آینده بازیهای هیبریدی و یکپارچه بود.
SteamOS با همکاری لینوکس به عنوان پشتیبان کنسولهای واقعی Steam Machines کار میکرد که به بازیکنان اجازه میداد تا بازیهای کامپیوتری خود را در تمامی تلویزیونهای خانگی اجرا کنند. باید به یاد داشت که تمامی این تحولات در سال 2013 اتفاق افتاد و تحولی بزرگ در دنیای بازیهای کامپیوتری بود که با لینوکس ممکن شده بود.
در طی این سالها تحولات زیادی در لینوکس و ارتباط آن با بازیهای کامپیوتری اتفاق افتاد، اما امروز تعداد گیمرهای PC که از لینوکس استفاده میکنند همچنان تنها 2 درصد از کل سهم بازار را به خود اختصاص دادهاند. به این صورت لینوکس بههیچعنوان حتی نزدیک به عنوان پیشبینی شده برترین سیستم عامل در صنعت بازیهای کامپیوتری نشده است.
با این حال شرایط رقابتی و ظهور Epic Games به عنوان رقیب اصلی لینوکس و Steam موجب شد تا مدیران لینوکس بیش از پیش روی پشتیبانی از لینوکس سرمایهگذاری کنند. تلاشهای اولیه Epic Games موانع زیادی را برای توسعهدهندگان لینوکس افشا کرد که از مهمترین آنها API های گرافیک و کیفیت محرک بود.
پس توسعهدهندگان سعی کردند تا ابزار قدرتمند و محرکهای بیشتری ایجاد کنند. در طی این سالها لینوکس در این زمینه پیشرفت زیادی داشت و تلاشهایش را در این زمینه ادامه خواهد داد.
همچنین احتمال دارد که تمرکز ادامهدار Steam روی لینوکس موجب معرفی بازیهایی نظیر Super Meat Boy Forever و هزاران مورد دیگر به مخاطبان متنباز شود.
کد مطلب: 55691
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/55691/طراحی-پلتفرم-ویژه-بازی-های-کامپیوتری-لینوکس