متوقف شدن برخی تبلیغات در یوتیوب بهدنبال دردسر تازه این شبکه اجتماعی پرطرفدار
ایتنا - به دنبال افشای یک رسوایی اخلاقی در یوتیوب، این شبکه اجتماعی مجبور به حذف بیش از ۴۰۰ کانال و پاک کردن ده ها میلیون اظهار نظر و کامنت شد.
تبلیغ برای سوءاستفاده از کودکان از طریق انتشار برخی محتوای چندرسانهای، اظهارنظر(کامنت) و غیره در یوتیوب با واکنش تند بسیاری از کاربران، اولیا و نهادها و شرکتهای تبلیغاتی مواجه شده و حتی برخی از شرکتهای تجاری در اعتراض به این رویداد از انتشار آگهیهای خود در یوتیوب خودداری کردهاند که این امر میتواند زیان مالی هنگفتی را برای این شبکه اجتماعی به ارمغان آورد.
اولین بار فردی به نام فیلیپ دی فرانکو با انتشار ویدئویی در یوتیوب در مورد گسترش پدیده سوءاستفاده از کودکان از طریق امکانات یوتیوب هشدار داد.
بر اساس بررسیهای وی اگر چه چنین ویدئوهایی در ظاهر در یوتیوب منتشر نمی شوند، اما با جستجوی برخی کلیدواژههای خاص، افراد ویدئوهایی را مییابند که ظاهرا با موضوعات دیگری تولید شدهاند، اما در اصل به منظور تبلیغات برای سواستفاده از کودکان در وب قرار گرفته اند. معمولا در بخش نظرات یا کامنت های این ویدئوها هم تبلیغات سایتهایی که با همین هدف طراحی شده اند در دسترس قرار میگیرد.
یوتیوب در واکنش به انتشار خبر این موضوع از بررسی آن با همکاری پلیس خبر داد و افزود: در این زمینه به طور کامل از قوانین فدرال آمریکا تبعیت می کند. از جمله شرکت هایی که در اعتراض به این رسوایی نشر آگهیهای بازرگانی در یوتیوب را متوقف کردهاند میتوان به نستله، اپیک گیمز و دیزنی اشاره کرد.