ایتنا - خطاهایی که در صورت استعلام شناسه IMEI از سامانه همتا دریافت میکنید، میتواند به علت اشتباه وارد کردن IMEI، غیرفعال شدن آن یا غیرمعتبر بودن آن باشد که برای هریک از این خطاها راهکارهایی وجود دارد.
هنگام رجیستر کردن گوشی؛
چرا با پیغام خطا در حین استعلام IMEI از همتا مواجه میشویم؟
21 فروردين 1398 ساعت 8:59
ایتنا - خطاهایی که در صورت استعلام شناسه IMEI از سامانه همتا دریافت میکنید، میتواند به علت اشتباه وارد کردن IMEI، غیرفعال شدن آن یا غیرمعتبر بودن آن باشد که برای هریک از این خطاها راهکارهایی وجود دارد.
در صورتیکه دستگاهتان دوسیمکارته باشد و IMEI دوم آن را وارد نکرده باشید، اینکه شناسه IMEI دستگاهتان، غیرفعال شده باشد، اینکه شناسه IMEI واردشده نامعتبر بوده و امکان ثبت آن وجود نداشته باشد، از جمله مواردی هستند که میتوانند هنگام استعلام IMEI از سامانه همتا شما را با خطا مواجه کنند. در کانال آموزش و اطلاعرسانی ثبت تلفن همراه (رجیستری)، هریک از خطاهای استعلام از سامانه همتا آمده است.
به گزارش ایتنا از ایسنا، «تعداد شناسههای وارد شده (IMEI) با تعداد شناسه این مدل دستگاه مطابقت ندارد.» در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرک، با این خطا مواجه میشوید، باید در نظر داشته باشید با وارد کردن شناسه IMEI، سامانه، به صورت خودکار تعداد اسلات (شناسه IMEI)های آن را تشخیص داده و تا زمانی که تمام این شناسه IMEIها را به صورت صحیح وارد نکنید اجازه ثبت دستگاه را به شما نمیدهد.
بدین ترتیب اگر دستگاهتان دوسیمکارته است، باید به کمک علامت مثبت سبزرنگ، شناسه IMEI دوم خود را نیز وارد کنید، اما اگر دستگاهتان تکسیمکارته است و این خطا را دریافت میکنید، باید با مرکز پاسخگویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح کنید.
«شناسه (IMEI) وارد شده قبلاً در شبکه داخلی کشور ثبت و فعال شده و امکان ورود آن وجود ندارد.» اگر با این خطا مواجه شدید، یعنی شناسه IMEI دستگاه شما قبلاً در داخل ایران ثبت شده و بنابراین امکان ثبت مجدد آن وجود ندارد. برای مثال، اگر شما قبل از شروع طرح رجیستری، از دستگاهتان در ایران استفاده کرده باشید، به استناد آن، دستگاهتان قانونی شده و در حال حاضر هیچ نیازی به پرداخت عوارض نبوده و میتوانید بدون مشکل از دستگاه خود استفاده کنید.
اما اگر در استعلام اصالت شناسه IMEI دستگاهتان از #۷۷۷۷*، به شما گفته میشود که دستگاهتان غیرقانونی است و در زمان ثبت در سامانه گمرک، با این خطا مواجه میشوید، یعنی شناسه IMEI دستگاهتان، قبلاً بنا به دلایلی، غیرفعال شده و هم اکنون امکان ثبت آن نیست. بدینمنظور جهت دریافت راهنمایی دقیقتر درباره این خطا، پس از یادداشت ۱۵ رقم ابتدایی تمام شناسه IMEIهای گوشی خود، با مرکز پاسخگویی همتا تماس گرفته و مشکل را مطرح کنید.
کد مطلب: 56199
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/56199/چرا-پیغام-خطا-حین-استعلام-imei-همتا-مواجه-می-شویم