ایتنا - یک نماینده شرکت توئیتر گفت که شنیدن نظرات این افراد به جهتگیری بهتر تصمیمگیریهای این شرکت کمک خواهد کرد.
نامه سرگشاده به مدیران شبکههای اجتماعی
اخبار جعلی در توئیتر، فیسبوک و یوتیوب قربانیان واقعی دارد
21 ارديبهشت 1398 ساعت 8:52
ایتنا - یک نماینده شرکت توئیتر گفت که شنیدن نظرات این افراد به جهتگیری بهتر تصمیمگیریهای این شرکت کمک خواهد کرد.
در این نامه، که به امضای افرادی رسیده که میگویند از اخبار جعلی آسیب دیدهاند، آمده است که شرکتها باید تلاش بیشتری برای مبارزه با اطلاعات نادرست داشته باشند.
گروه وکلای Avaaz پشت تهیه این تصاویر برش خورده از مارک زاکربرگ در واشینگتون دیسی در سال گذشته بود.
به گزارش ایتنا به نقل از cnet، گروهی از افراد که خود را به عنوان قربانیان اخبار جعلی نامیدهاند از شرکتهای ادارهکننده شبکههای اجتماعی خواسته تا بیشتر برای مبارزه با اخبار جعلی کار کنند.
این گروه در نامهای سرگشاده به مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک، جک دروسی مدیرعامل توئیتر و سوزان وجسیسکی مدیرعامل یوتیوب گفت: «با وجود آنچه شما در محافل عمومی میگویید، ولی پلتفرمهای شما به پخش دروغهای مهلک، نفرت و ترس ادامه میدهند. از اینرو ما از گوشههای مختلف دنیا گرد هم آمدهایم تا بگوییم که دیگر کافیست. شما نتوانستید از ما حفاظت کنیم، ولی میتوانید از دیگران حفاظت کنید».
این گروه که توسط گروه وکلای Avaaz سازماندهی شده بود، شامل یک ژورنالیست فنلاندی که به خاطر لو دادن کارخانههای ترول روسی، رهبرانی که موجب آزار و اذیت روهینگوا در میانمار شده بود با تهدیدات به مرگ مواجه شده بود، یک نوجوان واکسینه نشده و پدر قربانی تیراندازی دبستان سندی هوک میشود. آنها همچنین در هفته جاری با مدیران اجرائی شرکتهای شبکههای اجتماعی ملاقات کردند. ایده این اعتراض، از دیدگاه Avaaz، جلب توجهات به «هزینه انسانی بحران نشات گرفته از پلتفرمهای این شرکتها است».
کد مطلب: 56554
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/56554/اخبار-جعلی-توئیتر-فیس-بوک-یوتیوب-قربانیان-واقعی