ایتنا- پروژه لون (Loon) کمپانی آلفابت در زلزله 8.0 ریشتری پرو، بسیار یاریرسان بود. بالونهای این پروژه در طی 48 ساعت با پرواز در اسمان این منطقه دسترسی به اینترنت LTE را برای زلزلهزدگان فراهم کردند.
استفاده از بالونهای ارسال امواج اینترنت LTE پس از زلزله پرو
www.engadget.com , 22 خرداد 1398 ساعت 12:34
ایتنا- پروژه لون (Loon) کمپانی آلفابت در زلزله 8.0 ریشتری پرو، بسیار یاریرسان بود. بالونهای این پروژه در طی 48 ساعت با پرواز در اسمان این منطقه دسترسی به اینترنت LTE را برای زلزلهزدگان فراهم کردند.
پروژه لون (Loon) کمپانی آلفابت در زلزله 8.0 ریشتری پرو، بسیار یاریرسان بود. بالونهای این پروژه در طی 48 ساعت با پرواز در اسمان این منطقه دسترسی به اینترنت LTE را برای زلزلهزدگان فراهم کردند.
به گزارش ایتنا به نقل از وبسایت خبری تحلیلی engadget، این اولین باری نیست که پروژه لون در هنگام وقوع بلایای طبیعی یاریرسان مردن میشود. این پروژه در زمان طوفان سال 2017 نیز به مردم پورتوریکو اینترنت داده بود اما زمان تلفشده در آن سال 4 هفته بود. بااینحال تفاوت پرو با پورتوریکو در این است که پروژه لون در آن زمان در حال مذاکره بر سر قراردادی تجاری با یکی از اپراتورهای بینالمللی این کشور به نام تلفونیکا بود. فرایند نصب و تست این بالونها در این کشور پیش از وقوع این اتفاق آغازشده بود و به همین دلیل سرعت عملکرد لون نیز در پاسخ به این مشکل چند برابر شد.
کد مطلب: 56839
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/56839/استفاده-بالون-های-ارسال-امواج-اینترنت-lte-زلزله-پرو