عبدالله تاجيك در گفتوگو با ايسنا، با بيان اين كه شبكه IN در كنار شبكه ارتباطات سيار قرار ميگيرد و قابليت و توانمنديهاي شبكه تلفن همراه را افزايش ميدهد، اظهار كرد: در اين فاز از شبكه IN مهمترين سرويسهايي كه به بهرهبرداري خواهد رسيد، سرويس تلفن اعتباري و سرويس VPN يا شبكه خصوصي مجازي است. وي افزود: سرويس تلفن اعتباري كه بستر آن از طريق شبكه IN است، بيشتر براي شهرهاي كوچك و نقاط روستايي در نظر گرفته شده است كه كمتر از خدمات تلفن همراه برخوردار هستند، بنابراين در فاز اول سه ميليون ظرفيت براي ارايه سيمكارتهاي اعتباري ارتباطات سيار در نظر گرفتهايم. او در باره ويژگيهاي سرويس VPN گفت: اين سرويس بيشتر در سازمانها، شركتها و كارخانهها كاربرد دارد و ميتواند مشابه شبكه تلفن داخلي سازمانها عمل كند؛ همچنين سازماني كه از اين سرويس بهره ميگيرد ميتواند مديريت صورت حساب، نظارت و كنترل بر آن را انجام دهد. تاجيك ادامه داد: براي سرويس VPN در فاز اول 100 هزار ظرفيت ايجاد كردهايم، همچنين مبلغي را به عنوان شارژ ماهيانه از سازمان مربوطه دريافت ميكنيم كه اين سازمان نيز در قبال مبلغي كه پرداخت ميكند، ميتواند از مكالمات داخلي رايگان برخوردار شود. مدير كل فناوري تدوين استاندارد ارتباطات سيار، يكي از سرويسهاي جديد ارتباطات سيار را شارژ براساس موقعيت مكاني مشترك اعلام كرد و گفت: براي تعرفههاي اين سرويس در برخي از مناطق متناسب با قيمت تمام شده تعرفههاي بالاتري را در نظر ميگيريم، اما در بعضي از مناطق مانند نقاط روستايي به دليل محروم بودن آنها تعرفههاي كمتري اعمال ميكنيم. تاجيك، راي گيري از طريق تلفن، سرويس مكالمات رايگان و تلفنهاي مشاورهيي را فاز بعدي توسعه سرويسهاي اپراتور اول، عنوان كرد و گفت: در سرويس مكالمات رايگان فردي كه تماس را دريافت ميكند هزينه مكالمه را متحمل خواهد شد كه اين سرويس براي شركتها و بنگاههاي تبليغاتي كاربر دارد و مشتركان در تماس با آنها هزينه را پرداخت نميكنند. مدير كل فناوري تدوين استاندارد ارتباطات سيار در پايان خاطرنشان كرد: در سرويس تلفنهاي مشاورهيي فرد با تماس با افراد متخصص مشاوره مورد نظر خود را دريافت ميكنند كه در پايان هر ماه هزينهاي براي مشترك به خاطر استفاده از تلفنهاي مشاورهيي در قبوضشان درج خواهد شد كه بخشي از آن در اختيار متخصص مربوطه قرار ميگيرد.