ایتنا - در استرالیا از هر ۱۰۰ دلاری که برای تبلیغات آنلاین هزینه میشود (به غیر از آگهیهای طبقه بندی شده) ۴۷ دلار در گوگل ،۲۴ دلار در فیس بوک و ۲۹ دلار در دیگر بازیگران بازار صرف میشود.
پس از انتشار گزارشی ۶۰۰ صفحهای درباره شرکتهای بزرگ دیجیتالی، دولت استرالیا تصمیم دارد قوانین بیشتری درباره پلتفرمهای دیجیتالی بینالمللی از جمله گوگل و فیسبوک وضع کند.
به گزارش ایتنا از مهر، دولت استرالیا گزارشی درباره توصیههایی با محور قانونگذاری بیشتر در خصوص قدرت بازاری پلتفرمهای دیجیتالی بینالمللی از جمله گوگل و فیس بوک منتشر کرده است.
این توصیهها معاملاتی عادلانه برای کسب و کارها فراهم میکند و به افراد اجازه میدهد کنترل بیشتری بر نحوه استفاده از اطلاعاتشان داشته باشند.
کمیسیون مصرف کننده و رقابت استرالیا که سازمان ناظر بر رقابت عادلانه در این کشور است، طی ۱۸ ماه تحقیقاتی درباره تأثیر موتور جستجوهای دیجیتالی، پلتفرمهای شبکه اجتماعی و وضعیت رقابت در رسانه و بازارهای سرویسهای تبلیغاتی انجام داده است.
طبق این تحقیق در استرالیا از هر ۱۰۰ دلاری که برای تبلیغات آنلاین هزینه میشود (به غیر از آگهیهای طبقه بندی شده) ۴۷ دلار در گوگل ،۲۴ دلار در فیس بوک و ۲۹ دلار در دیگر بازیگران بازار صرف میشود.
درهمین راستا دولت استرالیا توافق کرده تا قوانین قدرتمندتری در این باره وضع شود. دولت استرالیا پس از سه ماه مشاوره درباره این گزارش ۶۰۰ صفحهای، تا پایان سال تصمیمات خود را اعلام میکند.