بیشترین کاربران نوجوان شبکههای اجتماعی از کدام کشورها هستند؟
ایتنا - بهتازگی گزارش و آمارهای جدیدی منتشر شده است که نشان میدهد نوجوانان بیشتر به سراغ استفاده از کدام شبکههای اجتماعی میروند.
به گزارش ایسنا، تازهترین گزارشها نشان میدهد که اپلیکیشنهای اسنپچت، فیسبوک و اینستاگرام موفق شدهاند به ترتیب بیشترین محبوبیت و استقبال از سوی کاربران نوجوان را به خود اختصاص دهند.
در سالهای اخیر یکی از بزرگترین رقبای قدرتمند شبکه اجتماعی اینستاگرام، اپلیکیشن اسنپچت بوده است که همواره با انتشار قابلیتها و امکانات جدید و شگفتانگیزی همچون استوری و افکتهای جذاب برای عکاسی، همواره گوی رقابت را از سایر شبکههای اجتماعی مشابه خود ربوده است. قابلیت استوری در اینستاگرام بعد از آنکه استوریهای اسنپ چت به شدت از سوی کاربران و علاقمندان مورد استقبال واقع شد، در اختیار کاربران اینستاگرامی نیز قرار گرفت و موجب شد که این دو شبکه اجتماعی در افزودن قابلیتهای جدید و کاربردی وارد فاز جدیدی از رقابت با یکدیگر شوند. اسنپچت (snapchat) ، بهعنوان یکی از بزرگترین رقیبان شبکه اجتماعی اینستاگرام که یک برنامه ارسال و دریافت تصاویر در پلتفرم گوشیهای هوشمند است، نخستین بار در سپتامبر ۲۰۱۱ میلادی در دسترس عموم کاربران قرار گرفت. اسنپ چت به کاربران امکان میدهد تا به ثبت و ضبط تصاویر و ویدیوهای موردنظر خود بپردازند، متن و تصاویر دیگری به آن بیفزایند و آنها را ویرایش کنند.
حالا بر اساس تازهترین آمارها و گزارشهای منتشر شده در وبسایت statista، نوجوانان و جوانان در رده سنی ۱۳ تا ۲۴ سال علاقه بسیاری به دانلود، نصب و استفاده از اپلیکیشن اسنپچت داشته و نسبت به سایر گروههای سنی بیشترین استقبال از این برنامه را به خود اختصاص دادهاند.
بر اساس نمودار زیر، بالغ بر ۷۹ درصد از کاربران نوجوان از اپلیکیشن اسنپچت استفاده میکنند و از قابلیتها و فیلترهای جذاب آن برای عکاسی و اشتراکگذاری آن در شبکههای اجتماعی با دوستان خود بهره میبرند.
بعد از اسنپچت، شبکههای اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام با اختصاص جایگاههای دوم و سوم، توانستهاند به خوبی نظر و توجه خیل عظیمی از کاربران نوجوان و جوان را به خود جلب کنند تا آنها در میان سایر گزینههای موجود، اپلیکیشن های مذکور را برای گذران وقت فراغت خود انتخاب کنند.
فیسبوک با ۷۶ درصد و اینستاگرام با ۷۳ درصد موفق شدهاند رقابت تنگاتنگی را با اسنپچت برای جلب توجه و اعتماد نوجوانان داشته باشند و هر از گاهی با افزودن قابلیتهای نوین، به دنبال اختصاص سهم بیشتری برای خود باشند.
با اینکه فیسبوک در سال گذشته با بحران رسوایی بزرگی مبنی بر همکاری با موسسه مشاورهای کمبریج آنالتیکا و سرقت اطلاعات شخصی کاربرانش مواجه شد، اما همچنان در گزارشهای مختلف در صدر استفاده کاربران و علاقمندان قرار گرفته و به نظر میرسد رسوایی امنیتی مذکور صدمه چندان زیادی به محبوبیت آن وارد نکرده است.
بعد از این سه شبکه اجتماعی محبوب و پرطرفدار، نوبت به توییتر، پینترست، تامبلر، واتساپ، musical.ly و لینکدین میرسد که به ترتیب با اختصاص ۴۰ درصد، ۳۱ درصد، ۱۶ درصد، ۱۵ درصد، ۱۱درصد و ۹ درصد توانستهاند تا حد زیادی نوجوانان و جوانان در میانگین سنی ۱۳ تا ۲۴ سال را به خود جذب کنند.
در جای دیگری از این گزارش همچنین آمده است که نوجوانان در کشورهای منطقه آمریکای شمالی که شامل کانادا و ایالات متحده میشود، نسبت به سایر کشورها بیشترین وقت را صرف گشت و گذار در شبکههای اجتماعی و استفاده از موبایل میکنند به گونهای که طبق آمار، آنها ۲۰۰ دقیقه در روز را مشغول موبایلهای خود و برنامههای نصب شده در آن هستند و این میزان از استفاده آنها از هر وسیله دیگری همچون لپتاپ، تبلت و تلویزیون نیز بیشتر است.