ایتنا - نوکیا موفق شده است فروش گوشیهای هوشمند خود را به ۴.۸ میلیون دستگاه در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ برساند و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۸۰۰ هزار دستگاه موبایل بیشتر بفروشد.
شرکت اچدیام گلوبال که به منظور احیای نوکیا حق فروش محصولات و گوشیهای این شرکت را در سال های اخیر خریداری کرده است، به تازگی با انتشار گزارش مالی و عملکرد نوکیا در بازارهای جهانی فروش گوشیهای هوشمند اعلام کرده است که این شرکت فنلاندی توانسته است در دومین فصل ۲۰۱۹ میزان فروش گوشیهای خود را به ۴.۸ میلیون دستگاه برساند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۸ که بر روی چهار میلیون ایستاده بود، ۸۰۰ هزار دستگاه افزایش پیدا کرده است.
بر اساس جدول زیر که از سوی موسسه تحقیقاتی و آماری کانترپوینت منتشر شده است، سهم نوکیا از بازارهای جهانی فروش موبایل بدین ترتیب از ۱.۱ درصد در فصل دوم سال ۲۰۱۸ به ۱.۳ درصد در فصل دوم ۲۰۱۹ رسیده است.
به گزارش ایتنا از ایسنا، افزایش سهم نوکیا در بازارهای جهانی فروش موبایل و همچنین تعداد دستگاههای فروخته و عرضه شده در جهان از سوی این غول تکنولوژی که روزگاری بر بازار موبایل تمامی کشورهای جهان سلطه داشت، نشاندهنده عملکرد مناسب و اتخاذ سیاستگذاریهای به موقع از سوی شرکت اچامدی گلوبال است که توانست در عرض مدت چند سال، فروش نوکیا را که تقریبا به صفر رسیده بود، باری دیگر احیا کند و به تعبیر بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری، تبدیل به فرشته نجات نوکیا شود.
بر اساس جدول بالا، تقریبا میتوان گفت که بیشتر برندها و شرکتهای تولیدکننده موبایل بجز اپل و الجی، سهم خود را در بازارهای جهانی افزایش دادهاند در این میان، شرکت چینی اوپو نیز بدون هیچ تغییری نسبت به مدت مشابه سال قبل، سهم خود را در ۸.۱ درصد نگه داشته است.
عملکردهای نوکیا در یک سال گذشته به وضوح نشان میدهد که این شرکت خوش نام و آوازه فنلاندی قصد دارد باری دیگر به روزهای درخشان و پرفروغ خود در بازار گوشیهای همراه باز گردد و در صدر فهرست برترین و پرفروشترین تولیدکنندگان گوشیهای هوشمند جای گیرد.
بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که نوکیا تصمیم گرفته است به جمع پنج سازنده برتر گوشیهای هوشمند در جهان بپیوندد و بدین ترتیب خود را از خطر ورشکستگی و خروج از میدان رقابت تنگاتنگی که میان تولیدکنندگان گوشیهای هوشمند در گرفته است، برهاند. البته این امر در حالی میسر میشود که نوکیا همچون بسیاری از شرکتها بازار هیچ کشوری را نادیده نگیرد.