ایتنا- شرکت اپل اعلام کرد که تصمیم دارد تعویض باتری گوشیهای آیفون در مراکز تعمیر شخص ثالث را دشوارتر کند. این کار باعث میشود که کاربران برای تعویض باتری به مراکز رسمی شرکت اپل مراجعه کنند.
بر هیچکس پوشیده نیست که شرکت اپل هیچ علاقهای به مراکز تعمیر شخص ثالث گوشی آیفون ندارد و تصمیم دارد که اختیار را از دست این فروشگاهها بگیرد و کاربران را روانه مراکز رسمی اپل نماید.
شرکت اپل برای این کار خود دلایل زیادی مطرح میکند. یکی از دلایل اصلی محدود کردن مراکز تعمیراتی این است که احتمالاً این مراکز از دستورالعملهای شرکت اپل پیروی نکنند و این کار آنها باعث ورود آسیب بیشتر به گوشی آیفون شود.
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از اوبرگیزمو، یکی از دلایل دیگر شرکت اپل برای این تصمیم آن است که شاید مراکز تعمیراتی شخص ثالث از قطعات اصلی و مخصوص آیفون برای تعمیر و تعویض باتری استفاده نکنند و همین موضوع به ضرر کاربر تمام شود.
وقتی چیزی به ضرر کاربر ختم میشود، اولین آسیب به برند (اپل) و گوشی آیفون وارد میشود.
برخی از متخصصان و تحلیلگران بر این باور هستند که این موضوع از طمع اپل سرچشمه میگیرد. آنها میگویند که اپل همه چیز را فقط برای خودش میخواهد و حتی تمایل ندارد که باتری آیفون توسط مراکز شخص ثالث تعویض شود.
شرکت اپل چندی پیش اعلام کرد که تغییر باتری آیفون در مراکز غیررسمی و شخص ثالث را دشوارتر خواهد کرد.
در پی اعلام این موضوع، یکی از کاربران به یک مرکز تعمیر آیفون شخص ثالث مراجعه کرد تا باتری خود را تعویض کند. کاربر وقتی وارد بخش “Battery Health” در تنظیمات آیفون خود شد، به جای نمایش درصد سلامتی باتری، واژه “Service” نمایش داده میشد.
این پیام وقتی نمایش داده میشود که باتری خراب شده است و نیاز به تعویض دارد..
این در حالی است که باتری که مرکز شخص ثالث روی آیفون کاربر قرار داده بود، کاملاً سالم و بیعیب بود.
این موضوع نشان میدهد که شرکت اپل از کاربران میخواهد که به مراکز رسمی مراجعه کنند تا تکنسین بتواند به صورت کاملاً مجاز باتری گوشی آنها را عوض کند یا تعمیرات لازم را انجام دهد.