قدرت هوش مصنوعی در تشخیص احساسات کاربران از روی صدای آنها
ایتنا- هوش مصنوعی امپاث “Empath” میتواند احساسات کاربران را از روی صدای آنها متوجه شود.
ارزیابی و سنجش احساسات و عواطف کاربران از زیر و بمی صدای آنها توسط استارتاپهای بسیاری از جمله افکتیوا، بیاند وربال و کاگنیتو بررسی شده است، ولی تاکنون شرکتهای بزرگی مانند آمازون به صورت دقیق و کامل روی این مسئله کار نکردهاند.
در صورتی که هوش مصنوعی بتواند احساسات کاربران را تشخیص دهد، مسلماً میتواند پاسخی متناسب و در خور به آنها بدهد.
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، تشخیص عواطف کاربر از روی صدای وی میتواند برای سیستمهای پزشکی هم مناسب باشد و امکان تشخیص بیماری را به راحتی فراهم کند. استارتاپ ژاپنی امپات که دفتر مرکزی آن در توکیو قرار دارد، وارد این حوزه شد و تصمیم گرفت که هوش مصنوعی طراحی کند.
هوش مصنوعی امپاث میتواند احساسات و عواطف کاربران را از روی صدا آنها تشخیص دهد.
این استارتاپ در سال 2017 تأسیس شد. امپاث، الگوریتمهای خود را در دهها هزار نمونه صوتی پیاده کرده است.. این نمونههای صوتی در مرکز بهداشتی اسمارتمدیکال به هوش مصنوعی عواطف آموزش داده میشود.
این سیستم هوش مصنوعی میتواند یکی از احساسات انسان(شادی، عصبانیت آرامش و اندوه) را از شیوه صحبت کردن فرد درک کند.
جالب است که به هر زبانی صحبت کنید، هوش مصنوعی امپاث میتواند احساسات شما را درک کند.
این سیستم میتواند معیارهایی مانند سرعت، تن و قدرت صدای کاربر را اندازهگیری و بررسی کند.
قرار است که امکان تشخیص عواطف و احساسات به سیستم “Web Empath API” اضافه شود. این سیستم در سیستم عاملهای مختلفی از جمله ویندوز، iOS و اندروید کار میکند.
در حال حاضر تحقیقات و بررسیهای زیادی روی این هوش مصنوعی انجام میگیرد.
شواهد نشان میدهد که در مدت زمان کوتاه، هوش مصنوعی امپاث میتواند به دقت بالایی دست پیدا کند. شرکتهای کوچک و بزرگ زیادی قصد آغاز همکاری با استارتاپ امپاث را دارند و احتمالاً به زودی خبرهای بیشتری در مورد پیشرفتهای هوش مصنوعی امپاث خواهیم شنید.