ایتنا - همزمان با سیزده ساله شدن اپراتور دوم، مدیر عامل این شرکت در حضور خبرنگاران و مدیران رسانهها اعلام کرد که ایرانسل در حال تبدیل از اپراتور دیتا به یک اپراتور دیجیتال است.
مراسم سیزدهمین سالگرد آغاز به کار شبکه تلفن همراه ایرانسل، 29 مهرماه با حضور خبرنگاران و نمایندگان و مدیران رسانهها برگزار شد.
به گزارش ایتنا، این نشست خبری با حضور بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل و فعالان رسانه در حوزههای ارتباطات و فناوری اطلاعات و ورزش کشور، در محل سالن همایشهای ساختمان مرکزی ایرانسل در تهران برگزار شد.
در این نشست ابتدا عباسی با اشاره به چشم انداز و مأموریت ایرانسل در«روشنایی بخشی به افق زندگی مشتریان» تأکید کرد: «خلق و مدیریت ارزشآفرینی برای ذینفعان، خلق تجربهای متفاوت برای مشتریان، مدیریت رشد پایدار، تحول مدل عملیاتی و نوآوری در تجارب موفق، اهداف راهبردی ما هستند تا به چشم اندازمان که پیشرو بودن در ارائه دنیایی از خدمات دیجیتالی جدید و جسورانه به مشتریان است، برسیم.»
عباسی آرند گزارش خود از عملکرد ایرانسل را با سه محور «سیر تحول ایرانسل»، «توسعه کسب و کار دیجیتال» و «فناوریهای مالی و سرمایه گذاری در حوزه دیجیتال» ادامه داد و گفت ایرانسل قصد دارد از اپراتور دیتا، به سمت اپراتور دیجیتال حرکت کند.
سهم 43 درصدی ایرانسل از بازار تلفن همراه ایران
بیژن عباسیآرند در بخش سیر تحول ایرانسل گفت: «هماکنون سهم بازار ما براساس گزارشات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، 43 درصد است.»
مطابق گفته وی، در حال حاضر 50 میلیون مشترک تحت پوشش شبکه نسل 2 ، تعداد 27 میلیون نفر تحت پوشش نسل 3 ، تعداد 18 میلیون نفر تحت پوشش نسل 4 ، و تعداد بیش از نیم میلیون نفر تحت پوشش نسل4.5 شبکه ایرانسل هستند.
خدمات ایرانسل به 1.7 میلیون نفر از زائران اربعین
مدیرعامل ایرانسل درخصوص خدمات رومینگ بین المللی گفت: «ایرانسل در 144 کشور رومینگ بین الملل ارائه میدهد و با 322 اپراتور در کشورهای مختلف قرارداد ارائه خدمات رومینگ دارد.»
وی با تأکید بر اینکه ایرانسل برای اولین بار رومینگ دیتا، رومینگ سیمکارت اعتباری و رومینگ 4G را ارائه کرده است گفت: «فعالیتهای ما به ارائه خدمات در خصوص رومینگ بین المللی محدود نشده است و رومینگ ملی را نیز برای ارائه به مناطق روستایی جدی گرفتهایم.»
عباسیآرند با توجه به پشت سرگذاشتن ایام اربعین گفت: «یک میلیون و 700 هزار نفر در این ایام از شبکه ایرانسل استفاده کردهاند که نسبت به سال گذشته 78درصد رشد داشته است؛ این تعداد از مشترکان 36ترابایت از اینترنت ایرانسل استفاده کردهاند که این میزان مصرف نیز نسبت به گذشته رشدی 56درصدی را نشان میدهد.»
ایرانسلیها روزانه 6200 ترابایت اینترنت مصرف میکنند
عباسیآرند به روند رشد حجم مصرف دیتا از شهریور 93 تا مهرماه 98 اشاره کرد و گفت: «هم اکنون به 6200 ترابایت مصرف روزانه رسیدهایم.»
وی همچنین ادامه داد: «رشد سرانه دیتای همراه مشترکان ایرانسل30 برابر، رشد ترافیک روزانه دیتای همراه 150 برابر و کاهش Latency 20 برابر شده است». مدیرعامل ایرانسل افزایش سرعت تجربه شده توسط مشترکان را 100 برابر اعلام کرد.
راه اندازی شبکه جامع دیجیتالی فروش (D-POS) ایرانسل
به گزارش ایتنا مدیرعامل ایرانسل همچنین از راه اندازی شبکه جامع دیجیتالی فروش (D-POS) با قابلیتهای نوین و ایجاد تجربه منحصر به فرد برای شبکه نمایندگان فروش خبر داد و آن را یکی از فعالیتهای ایرانسل برای حرکت به سوی دنیای دیجیتال اعلام کرد.
وی یکپارچه سازی کانالهای فروش را یکی دیگر از فعالیتهای ایرانسل در این خصوص خواند و گفت: «افزایش سرعت و کیفیت ارائه خدمات به مشتریان و افزایش و بهبود ارائه خدمات دیجیتال در نقاط فروش برخی از فعالیت های ایرانسل در راستای حرکت به سوی دنیای دیجیتال است.»
420 هزار میلیارد ریال درآمد دولت از ایرانسل
مدیرعامل ایرانسل همچنین با اشاره به فعالیتهای این اپراتور در زمینه همکاری با شرکای تجاری، از مشارکت با اپراتورهای ثابت، همکاری و بهره برداری آزمایشی اپراتور هوشمند پلیس، مشارکت با اگریگیتورهای مجازی موبایل، انعقاد قرارداد با 2 اپراتور مجازی موبایل و نیز ارائه خدمات به بیش از 80 هزار مشترک از این طریق را از دیگر فعالیتهای ایرانسل برشمرد.
وی درآمد مستقیم یا غیر مستقیم دولت از پروژه ایرانسل از آغاز تا پایان شهریورماه 98 را 420 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: «پرداختهای مستقیم ایرانسل به دولت طی 13 سال گذشته نیز 321 هزار میلیارد ریال بوده است.»
ایرانسل در حال حرکت به سوی «اپراتور دیجیتال» است
عباسی آرند در خصوص سرمایه گذاری و کارآفرینی ایرانسل، با اشاره به اقدامات این اپراتور در جهت رفع مشکل اشتغال و مهیا کردن بستر و زیرساخت های مورد نیاز برای ظهور ایده های کارآفرینی، گفت: «ایرانسل به رشد شرکتهای دانش بنیان کمک کرده و سعی داشته توسعه کسب و کارهای دیجیتال با حمایت از نخبگان را سرلوحه کار خود قرار دهد.»
وی با اشاره به همکاری با مجموعه اسنپ، برنامه کاربردی چارخونه، برنامه کاربردی دانا، پیام رسان گپ، برنامه کاربردی روبیکا و ایرانیان تاورز، به برنامه های آتی ایرانسل در این زمینه اشاره کرد و افزود: «حمایت و عضویت در صندوقهای جسورانه و شتابدهنده های استارتاپی، حمایت و سرمایه گذاری بر تولیدات داخلی با راهکار تحقیق و توسعه، حمایت از شرکتهای داخلی با سرمایه گذاری، انتقال و بومی سازی دانش و فناوری و حمایت و سرمایه گذاری در پروژه های ملی و زیرساختی مخابراتی کشور اعلام کرد.»
بیژن عباسی آرند همچنین با توجه به اینکه ایرانسل در حال حرکت به سوی «اپراتور دیجیتال» است، ادامه داد: «با توجه به گستره مخاطبان ایرانسل، برنامههای متنوعی در نظر داریم که امیدواریم بتوانیم آنها را به نتیجه برسانیم.»